آفتاب

اوباما تحت تدابیر شدید امنیتی وارد پایتخت مالزی شد

اوباما تحت تدابیر شدید امنیتی وارد پایتخت مالزی شد

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (جمعه) در آخرین مرحله از سفر خود به چند کشور آسیایی وارد مالزی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با ورود باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به شهر کوآلالامپور تدابیر امنیتی شدید در پایتخت مالزی اجرا شد و پلیس این کشور به برخی گزارش‌های تایید نشده در خصوص تهدید تروریستی قریب الوقوع در این شهر در پی حملات جمعه گذشته در پاریس اشاره کرد.

اوباما قرار است به جمع رهبران 10 کشور عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به منظور نشستی که چند روز دیگر برگزار می‌شود، بپیوندد.

رهبران هفت کشور دیگر شریک با این اتحادیه که عضو آن نیستند شامل استرالیا، چین، هند، ژاپن، نیوزیلند، روسیه و کره جنوبی نیز قرار است از روز شنبه نشست‌هایی را در این شهر آغاز کنند.

رئیس ارتش مالزی گفت: دست کم 2000 پرسنل ارتش در مکان‌های راهبردی در شهر کوآلالامپور مستقر شده و 2500 تن دیگر نیز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

اوباما به همراه دیگر رهبران کشورهای آسیایی چند روز پیش در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا- اقیانوسیه اپک در شهر مانیل شرکت کردند. در جریان این اجلاس رئیس جمهوری آمریکا تلاش کرد تا مساله مناقشه برسر ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی را مطرح کند.

اگرچه هر دو نشست اپک و آسه آن بر مسائل اقتصادی تمرکز دارند اما حملات تروریستی اخیر در شهر پاریس آنها را تحت الشعاع قرار داده است.

انتهای پیام

کد N1036199

وبگردی