آفتاب
یک عضو کمیسیون بهداشت:

برای تحقق اهداف طرح تحول سلامت حداقل 12 سال نیاز است

برای تحقق اهداف طرح تحول سلامت حداقل 12 سال نیاز است

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که «اکثریت اعضای این کمیسیون از طرح تحول سلامت حمایت می‌کنند» گفت که تحقق اهداف این طرح حداقل به زمانی بالغ بر 12 سال نیاز دارد.

رسول خضری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «کمیسیون بهداشت و درمان حمایت بسیار ویژه از وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت می‌کند» گفت: این طرح باعث رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌های سنگین و کمرشکن درمان شده است و دسترسی مردم به خدمات با کیفیت و عادلانه نظام سلامت را به ارمغان آورده است.

او در عین حال گفت:‌ بنده بر خلاف برخی از دوستان معتقدم که تحقق اهداف طرح تحول سلامت حداقل به زمان 12 ساله نیاز دارد و نباید انتظار داشت که اکنون تمامی اهدافش محقق شود. ما در قدم اول توانستیم کار را انجام دهیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان اضافه کرد:‌ اکنون کمیسیون بهداشت انتظار دارد که دولت به‌خصوص وزارت بهداشت به ارائه خدمات در سطح یک بپردازد. خدماتی که کمترین بار مالی برای دولت را به همراه خواهد داشت و به جای آن شاهد بیشترین کاهش هزینه‌ها برای درمان خواهیم بود.

خضری توضیح داد: حوزه سطح یک مربوط به پزشکان عمومی است که باید ارتقاء پیدا کند و در سطحی کار کند که خدمات درمانی‌شان با کیفیتی حدود 80-90 درصد انجام شود دیگر در آن زمان تنها 10 درصد مردم به متخصص و یا فوق تخصص احتیاج پیدا می‌کنند.

وی در پایان گفت: در چنین شرایطی شاهد کاهش شدید هزینه‌های درمان خواهیم بود و بیشتر تمرکز وارد حوزه بهداشت، پیشگیری و سلامت می‌شود.

انتهای پیام

کد N1035925

وبگردی