آفتاب

دی میستورا: احتمال رسیدن به آتش‌بس در سوریه وجود دارد

دی میستورا: احتمال رسیدن به آتش‌بس در سوریه وجود دارد

فرستاده سازمان ملل به سوریه ضمن تاکید بر اینکه مخالفان سوریه باید هیات یکپارچه‌ای را برای شرکت در مذاکرات تشکیل دهند، گفت: سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها در تمامی مناطق به جز مناطق تحت اشغال داعش تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سیریا نیوز،‌استفادن دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در سخنانی تاکید کرد: توافق آتش بس در مناطق سوریه بیش از هر زمان دیگری جدی است و احتمال رسیدن به آتش‌بس در سوریه وجود دارد. همچنین توافق آتش بس در سوریه به نفع کشورهایی است که در مذاکرات وین شرکت کردند.

وی تاکید کرد: در مذاکرات وین توافق شد که آتش بس گسترده در مناطق سوریه برقرار شود اما آتش‌بس در تمامی مناطق به جز مناطق تحت سیطره داعش است.

مسکو، واشنگتن و سازمان ملل پس از نشست وین درباره سوریه بر لزوم آغاز روند سیاسی برای برگزاری انتخابات و مذاکرات میان نظام و مخالفان جهت توافق درگیری‌ها تاکید کردند. اما در این نشست حاضران به توافق درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دست نیافتند.

دی میستورا تاکید کرد: مساله مهم در زمان کنونی تشکیل هیات فراگیر و یکپارچه مخالفان سوری است و در حال حاضر کشورهای تاثیرگذار برای این مساله تلاش می‌کنند.

وی گفت: روند سیاسی و توقف درگیری‌ها دو مساله ضروری هستند.

انتهای پیام

کد N1035889

وبگردی