آفتاب

حدود 6000 تروریست خارجی در رادار اینترپل

حدود 6000 تروریست خارجی در رادار اینترپل

رئیس پلیس اینترپل اعلام کرد: تنها 5800 تن از مهاجمان خارجی از 25 هزار فردی که گفته می‌شود برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، یورگن استاک، رئیس پلیس اینترپل در کنفرانس ضد تروریست سویل که چند روز پس از حملات تروریستی پاریس که طی آن 129 تن کشته شدند برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان در حال حاضر آمار 5800 تن از مظنونین تروریست‌های خارجی را در دست دارد که از 50 کشور جهان به داعش پیوسته‌اند.

استاک ادامه داد: اما با توجه به برخی برآوردها که رقم تعداد مهاجمان خارجی را 25 هزار تن اعلام می‌کند می‌توان گفت که فاصله بسیار زیادی بین مظنونین شناسایی شده و کسانی که واقعا به مناطق جنگی متعلق به داعش رسیده‌اند وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید تشریک اطلاعات بین کشورها افزایش یافته و دسترسی اینترپل به اطلاعات سازمان‌ها و دولت‌های مختلف تسهیل شود.

استاک در این باره گفت: اطلاعات خون رگ‌های کار پلیس است. این اطلاعات باید با اینترپل به اشتراک گذاشته شود. نهادهای اجرای قانون و مقامات مبارزه با تروریسم به منظور بررسی راه‌های مبارزه با گروه داعش و سایر گروه‌های افراطی از سراسر جهان در سویل برای تشکیل کنفرانس سه روزه جمع شدند.

استاک در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: گروه داعش با حملات متعدد خود نشان داده است که جنگ را به پشت درهای ما و پایتخت‌های ما کشانده است. ما باید پیامی قدرتمند و مشابه پیام داعش فرستاده و در اقدامات خود برای حفاظت از شهروندان خود و مبارزه علیه این تهدید متحد شویم.

پیش از این گزارش سازمان ملل در سال 2015 در این باره نشان داد تعداد مهاجمان خارجی طی یک سال اخیر به شدت افزایش یافته و اکنون بیش از 25 هزار مهاجم خارجی از بیش از 100 کشور در جنگ‌های مسلحانه درگیر هستند.

تعداد زیادی از این مهاجمان از مبدا‌های تونس، مراکش، فرانسه و روسیه به عراق و سوریه سفر کرده‌اند اما گزارش اخیر سازمان ملل نشان داد که موج جدید تروریست‌های خارجی از کشورهایی چون مالدیو، فنلاند،‌ ترینید توباگو و همچنین برخی کشورهای صحرای آفریقا به این مناطق جنگی سفر می‌کنند.

انتهای پیام

کد N1035511

وبگردی