آفتاب

داوود اوغلو: ترکیه قربانی بحران سوریه است

داوود اوغلو: ترکیه قربانی بحران سوریه است

نخست وزیر ترکیه کشورش را قربانی بحران سوریه دانست.

نخست وزیر ترکیه کشورش را قربانی بحران سوریه دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داود اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با الکسیس سیپراس، همتای یونانی خود گفت: ترکیه و یونان از قربانیان بحران سوریه هستند و ما هیچ مسئولیتی در قبال بحران آوارگان سوریه نداریم.

داود اوغلو افزود: نباید فراموش کنیم مسئولیت اصلی کمک به آوارگان سوری بر عهده سازمان ملل متحد و شورای امنیت است و همه مسئولیت و بار سنگین کمک به آوارگان نباید بر دوش ترکیه و یونان باشد.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: مسئولیت همه اتفاقات ناگواری که برای آوارگان سوریه در دریای اژه رخ می دهد ، نباید متوجه ترکیه و یونان باشد بلکه سازمان ملل و جامعه بین المللی باید در برابر حل این بحران احساس مسئولیت کنند .

داود اوغلو درباره مسئله قبرس گفت: دستیابی به یک راه حل سیاسی در این کشور ممکن است و گفتگوها برای پایان دادن به این اختلاف به صورت فشرده ادامه دارد .

نخست وزیر یونان هم از کشورهای اروپایی خواست به مسئولیت خود در برابر آوارگان پایبند باشند .

سیپراس افزود: کشورهای اروپایی باید با تاسیس مراکز امن برای اسکان آوارگان سوری از ورود غیرقانونی آنان به اروپا جلوگیری کنند. مشکل آوارگان سوریه مختص یونان و ترکیه نیست و همه کشورهای اروپایی به نوعی در آن دخیل هستند.

سیپراس ابراز امیدواری کرد سفرش به ترکیه صفحه جدیدی را در روابط دو کشور باز کند .

انتهای پیام

کد N1035458

وبگردی