آفتاب

سوئد سطح تهدیدات تروریستی در این کشور را افزایش داد

سوئد سطح تهدیدات تروریستی در این کشور را افزایش داد

پلیس سوئد امروز با انتشار بیانیه ای سطح تهدیدات تروریستی در این کشور را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس سوئد امروز اعلام کرد به دنبال حملات تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس، ارزیابی خود درباره سطح تهدیدات تروریستی را افزایش داده است. 

پلیس سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: یکی از دلایل افزایش سطح تهدیدات تروریستی این است که نیروهای امنیتی، اطلاعات مشخصی را درزمینه برخی تهدیدات دریافت کرده اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سطح تهدیدات یک گام افزایش یافته و به ۴ از ۵ رسیده است. این سطح به این معنی است که احتمال اقدام به حمله تروریستی توسط برخی افراد وجود دارد.

گفتنی است، جمعه گذشته وقوع 6 حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زد. در این مجموعه حملات تروریستی بیش از ۱۳۰ نفر کشته و نزدیک به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه ای اینترنتی مسئولیت تیراندازی ها و حملات انتحاری که جمعه شب گذشته در پاریس روی داد بر عهده گرفت.

کد N1034946

وبگردی