آفتاب
روایت رویترز از گزارش امروز آژانس؛

ذخاير اورانيوم کمتر غنی شده ايران افزايش يافته است

ذخاير اورانيوم کمتر غنی شده ايران افزايش يافته است

یک رسانه غربی اعلام کرد که گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران بر افزايش ذخاير اورانيوم کمتر غنی شده ايران و نیز آغاز جمع آوری سانتریفوژهای نطنز و فوردو تأکید کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در گزارشی محرمانه که رویترز مدعی دسترسی به آن است اعلام کرد که ذخایر اورانیوم کمتر غنی شده ایران ۴۶۰.۲ کیلوگرم در سه ماه گذشته افزایش یافته است.

یک دیپلمات ارشد در این باره گفت: چیز خاصی در این افزایش وجود نداشته و این یک مسأله عادی به شمار می آید.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران آمده است: ایران جمع آوری سانتریفوژها در تاسیسات نطنز و فردو را مطابق با توافق هسته ای جامع میان این کشور با اعضاء ۱+۵ آغاز کرده است.

دیپلمات ارشد مذکور در این باره گفت که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی به شورای حکام آژانس اعلام کرده است که ایران فرایند انتقال سانتریفیوژهای خود از دو سایت غنی سازی اصلی خود یعنی «نطنز» و «فوردو» را آغاز کرده است.

این دیپلمات گفت: ایران آن دسته از سانتریفیوژهایی را که فاقد هگزافلوراید بوده را جمع آوری کرده است.

در این راستا، گزارش «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران در حالی منتشر شد که  معمولاً ۱۰ روز تا یک هفته پیش از برگزاری نشست فصلی شورای حکام آماده و برای مطالعه در اختیار کشورهای عضو قرار می گیرد.

برخی رسانه ها نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را ۲۶ و ۲۷ نوامبر در مقر آژانس در «وین» پایتخت اتریش  اعلام کرده اند.
 

کد N1034921

وبگردی