آفتاب
نخست وزیر ایتالیا؛

اقدام نسنجیده لیبی دیگری را رقم خواهد زد

اقدام نسنجیده لیبی دیگری را رقم خواهد زد

نخست وزیر ایتالیا ضمن تاکید بر مبارزه با تروریسم از ضرورت پرهیز از هر اقدام نسنجیده ای که به پیدایش لیبی دیگری منجر شود سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر ایتالیا در سخنانی حملات تروریستی جمعه گذشته در پاریس را تجاوز به اروپا دانست.

«متئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا در این باره گفت: حملات جمعه شب گذشته به نوعی تجاوز نظامی به هویت اروپا محسوب می شود. ما مصمم هستیم تا در مبارزه با تروریسم مشارکت کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: تهاجم پاریس نشان داد که باید با عزم راسخ به مبارزه با تروریسم برویم. برای این کار باید به تدوین یک راهبرد جامع در این خصوص مبادرت ورزیم؛ راهبردی که در اجلاس جی ۲۰ مسیر آن مشخص گردید.

نخست وزیر ایتالیا ادامه داد: ما مصمم به مبارزه علیه وحشت و خشونت هستیم. اما این را هم می دانیم که ممکن است اقدامات نسنجیده، لیبی دیگری را به وجود بیاورد.

رنتزی خاطر نشان کرد: مشارکت روسیه در این مسیر حیاتی و مهم است. زمانی که ما در تلاش برای متقاعد کردن همه شرکاء هستیم،ایجاد مانع  میان اروپا و روسیه کار بی فایده ای است. 

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

کد N1034869

وبگردی