آفتاب

جزئیات جدیدی از حامیان مالی ۱۱ سپتامبر به ادعای کمیسر اسبق هندی

جزئیات جدیدی از حامیان مالی ۱۱ سپتامبر به ادعای کمیسر اسبق هندی

«نیراج کومار» کمیسر اسبق پلیس دهلی نو در کتاب خود نوشته است مقداری از هزینه حملات «۱۱ سپتامبر» در آمریکا از طریق افرادی در داخل هندوستان تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، مطابق گزارش «هندوستان تایمز» «نیراج کومار» که قبلاً در دفتر مرکزی تحقیقات هند نیز فعالیت داشته در کتاب خود نوشته است بخشی از هزینه حملات ۱۱ سپتامبر از طریق آدم ربایی تامین شده است و توسط «عمر شیخ» به طراح حملات ۱۱ سپتامبر «محمد عطا» داده شده است.

لازم به ذکر است «محمد عطا» ۳۳ ساله که اسم کامل او «محمد الامیر عوض السید عطا» بود، فرماندهی اولین هواپیمای ربوده شده که با مرکز تجارت جهانی برخورد کرد را بعهده داشت. ادعا شده دولت هند «عمر شیخ» را در سال ۱۹۹۹ میلادی در مبادله با هواپیمای ربوده شده شرکت هواپیمایی هند آزاد کرده بود.

«نیراج کومار» با اشاره به اطلاعات بدست آمده از «آصف رضا خان» عضو گروه تروریستی «حرکت المجاهدین» گفت: این پول را «آفتاب انصاری» که در حمله به مرکز آمریکایی در کلکته دست داشت به «عمر شیخ داد.

مطالق گزارش «هندوستان تایمز»، «آ صف رضا خان» گفته بود: رئیس او «آفتاب انصاری» پول بدست آمده از ربودن «پرتا پریتم رای برمن» مدیر عامل شرکت کفش «خادم» را به عمر شیخ داده بود. لازم به ذکر است ۱۰۰ هزار دلار باج از «پرتا پریتم رای برمن» بدست آمد که بوسیله «عمر شیخ» به «محمد عطا» داده شد.

او در ادامه گفته است: افشاگریهای آصف رضا خان در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط «جان اس پستول» معاون مدیر عامل بخش مبارزه با تروریسم «اف بی آی» در اختیار کمیته مبارزه با کمک مالی تروریسم مجلس سنای آمریکا قرار داده شده بود.

کد N1034813

وبگردی