آفتاب
در دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست‌وزیر روسیه مطرح شد:

در سفر پوتین به تهران اسناد مربوط به توسعه روابط دو کشور امضا خواهد شد

در سفر پوتین به تهران اسناد مربوط به توسعه روابط دو کشور امضا خواهد شد

در دیداری که معاون نخست‌وزیر روسیه با وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان داشت بر لزوم گسترش همکاری‌های تهران – مسکو تاکید شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون نخست‌وزیر روسیه پس از دیدارش با محمود واعظی، رییس کمیسیون مشترک ایران و روسیه درباره سفر دو روزه‌اش به ایران گفت: در این سفر در رابطه با توسعه مناسبات دو کشور در قالب کمیسیون مشترک گفت‌وگو شد.

او ادامه داد:‌ کمیسیون مشترک ایران و روسیه وزارتخانه و دولت‌های دو کشور را در جهت توسعه مناسبات کمک می‌کند و هر قدر که ما گام‌های بیش‌تری در راستای افزایش مناسبات بین ایران و روسیه برمی‌داریم متوجه می‌شویم که چقدر کار بیش‌تری در این زمینه لازم است.

معاون نخست‌وزیر روسیه با اشاره به سفرهایش به تهران و اصفهان گفت: با وجود این که من مطالعات زیادی دارم ولی باز هم مسائل جدیدی را در سفر به این دو شهر آموختم که قبلا از آن‌ها بی‌اطلاع بودم. اطمینان دارم که ایرانی‌ها نیز کاملا از پتانسیل ما در روسیه آگاهی ندارند.

وی با بیان این که در گفت‌وگوهای انجام شده در ایران توافق‌های لازم برای حمایت هرچه بیش‌تر از کارشناسان دو کشور صورت گرفته است گفت: وزیر ارتباطات ایران نیز تایید کرد که عقد قرارداد خواهر خواندگی بین تهران و سن پترزبورگ و افزایش حمایت‌ها از تجار می‌تواند تاثیر به‌سزایی در توسعه روابط ایران و روسیه داشته باشد.

معاون نخست‌وزیر روسیه هم‌چنین از سفر هفته آینده پوتین به تهران خبر داد و افزود: رییس‌جمهور روسیه دوشنبه آینده برای دیدار با مقامات و شرکت در کمیسیون اقتصادی دو کشور به تهران سفر خواهد کرد.

ادامه دارد...

کد N1034791

وبگردی