آفتاب

سفر سینمای ایران از هند تا مقدونیه

سفر سینمای ایران از هند تا مقدونیه

فیلم «سیزده» در ادامه حضورهای بین‌المللی‌اش در جشنواره‌ی فیلم طلایی هند حضور دارد.

به گزارش ایسنا،در پی حضور فیلم "سیزده" به کارگردانی هومن سیدی در جشنواره‌های جهانی، این بار این فیلم در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی فیل طلایی هند که از تاریخ 23 تا 29 آبان ماه(14 تا 20 نوامبر) در شهر حیدر آباد برگزار می‌گردد، در بخش رقابتی "چشم انداز آسیا" به نمایش در خواهد آمد.

جشنواره بین المللی فیلم کودک هند هر دو سال یکبار در تاریخ 14 نوامبر در سالروز تولد جواهر لعل نهرو، اولین نخست وزیر هند برگزار می‌شود. یکی از ویژگی‌های این جشنواره که اعتبار ویژه‌ای در میان جشنواره‌های کودک در جهان دارد، شرکت بیش از صد هزار کودک و نوجوان از مناطق اطراف جشنواره برای دیدن فیلم‌هایی است که فرصت دیدن آن‌ها در آینده فراهم نشود.

این جشنواره در چند بخش رقابتی فیلم های بلند، کوتاه، انیمیشن و فیلم های استعدادهای جوان و چند بخش جنبی دیگر برگزار می‌شود.

فیلم "سیزده" به کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی سعید سعدی قبل از این در جشنواره‌های معتبری چون پوسان، ورشو و شانگهای شرکت داشته و جوایز متعددی را نیز به خود اختصاص داده است.

پخش بین‌المللی این فیلم بر عهده موسسه رسانه‌های تصویری است.

نمایش فیلم‌های ایرانی در مقدونیه

چهاردهمین دوره جشنواره سینه دیز (cine days) در کشور مقدونیه میزبان فیلم های ایرانی است.

این جشنواره که در شهر اسکوپیه پایتخت کشور مقدونیه برگزار می‌گردد، از تاریخ 12 تا 21 نوامبر (21 تا 30 آبان) و در چندین بخش مختلف همچون بخش رسمی، سینه بالکان، نمایش‌های گالا، موزیک داکس، فیلم های کوتاه و فوکوس بر سینمای کشورها برگزار می‌شود.

در بخش فوکوس این جشنواره، فیلم‌هایی از دو کشور ایران و هند به نمایش در می‌آید.

فیلم‌های ایرانی شرکت کننده در این جشنواره عبارتند از هشت فیلم "عصر یخبندان" به کارگردانی مصطفی کیایی، "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" به کارگردانی روح‌الله حجازی، "آقا یوسف" به کارگردانی علی رفیعی، "ندارها" به کارگردانی محمدرضا عرب، "آلزایمر" به کارگردانی احمد رضا معتمدی، "بخاطر پونه" به کارگردانی هاتف علیمردانی، "اشباح" به کارگردانی داریوش مهرجویی و "دهلیز" به کارگردانی بهروز شعیبی.

بخش فوکوس بر سینمای ایران در روز 14 نوامبر(23 آبان) با نمایش فیلم عصر یخبندان آغاز گردید.

پخش بین المللی چهار فیلم "عصر یخبندان"، "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"، "آقا یوسف" و "ندارها" بر عهده موسسه رسانه‌های تصویری است.

مهتاب کرامتی و هانیه توسلی که هر یک در چهار عنوان از فیلم های منتخب نقش دارند مهمان این جشنواره هستند.

انتهای پیام

کد N1034690

وبگردی