آفتاب

تاکید چین بر گسترش استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای

تاکید چین بر گسترش استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای

نماینده چین در سازمان ملل، از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا استفاده صلح‌آمیز از انرژی و فن‌آوری هسته‌ای را در جهان ارتقاء و توسعه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ به نقل از خبرگزاری شینهوا، لیوجی ایی، نماینده چین در سازمان ملل، خطاب به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: با وجود این که ایمنی و امنیت هسته‌ای در جهان بسیار ارتقاء یافته است اما هنوز هم موضوع منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و امنیت آن با شرایط سختی روبه‌رو است که البته خطر حملات تروریستی به تاسیسات هسته‌ای را نمی‌توان نادیده گرفت.

در جلسه‌ای که در سازمان ملل برای بررسی گزارش آژانس برگزار شد، نماینده چین تاکید کرد که چین امیدوار است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استفاده صلح‌آمیز از انرژی و فن‌آوری هسته‌ای را گسترش و ارتقاء دهد.

او افزود: چین از آژانس می‌خواهد که به طور فعال در این حوزه همکاری‌های فنی را افزایش دهد تا کشورهای در حال توسعه نیز بتوانند از سود ساخت و توسعه انرژی هسته‌ای استفاده کنند.

جی ایی هم‌چنین از آژانس در خواست کرد تا پادمان‌های موثرتری را ایجاد کرده و ایمنی و امنیت هسته‌ای را در سرتاسر جهان افزایش دهد.

او گفت: چین هم‌چنین از تلاش‌های انجام شده از سوی آژانس برای بهبود معماری قانون‌های بین‌المللی هسته‌ای، انتشار دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های علمی مناسب و ارتقای ایمنی و امنیت هسته‌ای استقبال می‌کند.

او ادامه داد: چین به انجام همکاری‌های نزدیک خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تمامی زمینه‌ها ادامه داده و برای دست‌یابی به هدف اصلی استفاده صلح‌آمیز، ایمن و موثر از انرژی هسته‌ای با این آژانس سرمایه‌گذاری‌های مشترک انجام خواهد داد.

انتهای پیام

کد N1034668

وبگردی