آفتاب
سرگئی لاوروف:

بیروت در زمینه مبارزه با تروریسم از روسیه درخواست کمک نکرده است

بیروت در زمینه مبارزه با تروریسم از روسیه درخواست کمک نکرده است

وزیر امور خارجه لبنان احتمال همکاری بیروت – مسکو در مبارزه با تروریسم را رد نکرد با این حال همتای روس وی تحقق چنین همکاری را به ارائه درخواست رسمی بیروت منوط دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس خبری که امروز چهارشنبه در مسکو و با حضور «جبران باسیل» همتای لبنانی وی برگزار شد، گفت: دولت بیروت تا به حال در زمینه مبارزه با تروریسم از مسکو درخواست کمک نکرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درخواستی مطرح نشده ما نیز در حال حاضر این موضوع را بررسی نمی کنیم. روسیه به طور کامل به حق حاکمیت لبنان برای تصمیم گیری درباره شیوه حفظ امنیت خود، احترام می گذارد.

این در حالیست که شبکه «المیادین» در پوشش صحبت های جبران باسیل به نقل از وی نوشت: احتمال اینکه دولت بیروت در آینده از مسکو برای مبارزه با تروریسم درخواست کمک کند، بعید نیست.

ناگفته نماند که دیروز سه شنبه برخی منابع از بمباران مناطقی در مرزهای مشترک لبنان و سوریه توسط جنگنده های روسی خبر دادند.

گفته می شود حملات روسیه به مواضع تکفیریها در نزدیکی مرزهای لبنان چند روز پس از اظهارات «سالم زهران» یکی از خبرنگاران لبنانی که از همکاری های امنیتی میان مسکو و بیروت خبر داده بود، انجام شد. همین مسأله می تواند از چرایی تمایل روسیه برای مبارزه با تروریسم در نزدیکی لبنان پرده بردارد.

کد N1034484

وبگردی