آفتاب

درخواست عراق از روسیه جهت دریافت نامشروط سلاح‌های "ممنوعه" برای جهان سوم

درخواست عراق از روسیه جهت دریافت نامشروط سلاح‌های "ممنوعه" برای جهان سوم

هیات کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق در جریان سفرش به مسکو از دومای روسیه خواست تا عراق را از شروط مربوط به مسلح‌ کردن کشورهای جهان سوم به "سلاح‌های ممنوعه" مستثنی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک، علی متیوتی، عضو این هیات و از نمایندگان اتحاد گروه‌های ملی اعلام کرد که امروز (چهارشنبه) جلسه مشورتی میان کمیسیون امنیتی و اعضای این هیات که به روسیه سفر کرده‌اند، برگزار می‌شود و سفارش‌هایی به ریاست پارلمان روسیه جهت گسترش همکاری با طرف روسی در جنگ علیه تروریسم داده می‌شود.

متیوتی گفت که بارزترین درخواست‌های هیات عراقی بر تسریع در روند مسلح کردن نیروهای عراقی از طریق قراردادهای منعقد شده میان دو کشور متمرکز است.

وی افزود: این هیات درخواستی را به کمیسیون دفاع در مجلس دومای روسیه داده تا قانونی را تصویب کنند که عراق را از شروط بین المللی که کشورهای جهان سوم را از داشتن انواع سلاح‌های کشنده و ممنوعه محروم می‌کند، مستثنی کند.

متیوتی تاکید کرد: کمیسیون دفاعی پارلمان روسیه تدوین این قانون را در پیش گرفت و برای تصویب، آن را در مجلس دومای روسیه طرح کرد، چرا که عراق نیاز مبرمی به حمایت‌های نظامی در جنگ علیه داعش دارد.

انتهای پیام

کد N1034271

وبگردی