آفتاب

حسینی: خیلی‌ها از پشت صحنه واگذاری استقلال و پرسپولیس می‌ترسند

حسینی: خیلی‌ها از پشت صحنه واگذاری استقلال و پرسپولیس می‌ترسند

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس معتقد است که واگذاری دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس به بخش خصوصی، پشت صحنه‌هایی دارد که خیلی‌ها از این پشت صحنه‌ها می‌ترسند.

هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در‌ رابطه با واگذاری دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس به بخش خصوصی، خیلی‌ها بهانه می‌آورند که اگر این دو باشگاه به دست بخش خصوصی بیفتد، ممکن است سوء استفاده‌های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی از این دو باشگاه کنند که به نظر من عقیده اشتباهی است. از سوی دیگر به نظر می‌رسد دستانی وجود دارد که از این قصه سود می برند. به‌ هر‌ حال دو باشگاهی که از گردش‌ مالی خوبی برخوردارند و طی سالیانی که کار کرده‌اند و به ویژه‌ بعد از انقلاب که دولتی شدند، هیچ کس از این دو باشگاه حساب مالی نکشیده و از مدیران آنها هیچ وقت نپرسیدند شما که ادعا می‌کنید بیش از 10 سال مدیر و عضو هیات مدیره این دو باشگاه بودید، پولی که خرج کردید از کجا گرفتید، چگونه خرج کردید، چقدر بابت بازیکن و مربی هزینه کردید و ...

وی گفت: تاکنون مدیران این دو باشگاه بابت پول‌هایی که هزینه کرده‌اند زیر سوال نرفته‌اند. مگر در بعضی موارد که در برنامه "90" به عملکرد این دو باشگاه پرداخته شده که آن هم بیشتر اثرات اجتماعی داشته تا تنبیهی. به همین خاطر باشگاه‌های دولتی جای شیرینی است که اکثر مدیران به دنبال آن هستند تا با ریختن پول در این دو باشگاه زنگ حیاط خلوتی باشد تا از این حیاط خلوت بهترین بهره را ببرند.

حسینی خاطر‌ نشان کرد: آنهایی که نگران این قضیه هستند با واگذاری، وضعیت این دو باشگاه به هم می‌ریزد، باید بگویم که تقریبا نزدیک به پنج سال است که دو باشگاه استقلال و پر‌سپولیس روز به روز دچار افول شده‌اند. به اعتقاد من آنهایی که خصوصی شده‌اند، عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی ا‌ضافه‌ کرد‌: من معتقدم اگر دولت پایش را از ورزش بیرون بکشد، قطعا بخش خصوصی با انگیزه بیشتری وارد ورزش می‌شود، تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام خواهد داد و فرصت‌های بیشتری خلق خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون ورزش با تاکید بر این که در بحث ورزش، دولت و مجلس زیاد ورود پیدا نکرده است، افزود: اساسا در این دوره، رابطه خوبی بین دولت و مجلس وجود نداشته و این قدر که درگیر مسائل اقتصادی بودند، ورزش برای آنها اهمیت خاصی نداشته و در اولویت کار مجلس نبوده است. اگرچه زمانی که در فراکسیون ورزش بودم، همواره به عنوان اولویت به آن نگاه می‌کردم.

حسینی در‌ رابطه با علت رفتن خود از کمیسیون ورزش به کمیسیون صنایع، گفت: چون احساس می‌کردم حل مسائل صنعتی و نساجی در منطقه و کشور مهم‌تر‌ از مسائل ورزشی است و تا زمانی که صنعت و تولید و اشتغال را احیا نکنیم، ورزش نیز احیا نخواهد شد. در حقیقت صنایع پشتیبان ورزش است و تا زمانی که پشتیبان اسپانسر نداشته باشد، کاری نیز نمی‌تواند انجام دهد.

نماینده مجلس همچنین در‌ رابطه با وضعیت لایحه سازمان نظام ورزش کشور، اظها‌ر کرد: این لایحه به دلیل ایراداتی که داشت، در مجلس یک بار برگشت خورد و اکنون در مسیر چکش‌کاری است تا با انجام یکسری اصلاحات، دوباره در مجلس به جریان بیفتد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می کنید این لایحه امسال از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، افزود: تصور نمی‌کنم، زیرا مجلس فعلی عمرش قد نمی‌دهد که این لایحه را به تصویب برساند. به نظر من دولت در این موضع تنبل عمل کرد. ما انتظار داشتیم وزارت ورزش و جوانان و دولت پای کار قرار بگیرند و کمک کنند این لایحه زودتر به تصویب برسد، اما عملا ورود پیدا نکردند و تا حدودی تنبلی کردند.

این نماینده مجلس در ادامه گفت‌و‌گوی خود با ایسنا، همچنین در خصوص چالش‌هایی که در اشتغالزایی ورزش وجود دارد گفت: موضوع ورزش یک موضوعی است که تمام آحاد جامعه درگیر آن هستند، مثلا امکان دارد در‌ رابطه با موضوع صنعت، کشاورزی و حتی آموزش و پرورش همه درگیر چنین موضوعاتی نشوند، اما ورزش به عنوان یک ضرورت تام همه به آن نیاز دارند. هر چند نقش آن در حال‌ حاضر زیاد پر رنگ نیست، اما می‌تواند حداقل 10 درصد سهم اشتغال را پوشش دهد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا تصور می‌کنید نقش ورزش مثل گذشته پر رنگ نیست و روی این مساله زیاد کار نشده است، اظها‌ر کرد: این مساله به وضعیت بحث آموزش در دانشگاه‌ها و خروجی دانشگاه‌ها در ارتباط با تربیت دانشجویان بر می‌گردد. زمانی که نماینده تر‌بیت ‌بدنی وزارت ورزش و جوانان معتقد است که ما از یک فارغ التحصیل لیسانس توقع کارآفرینی در جامعه را نداریم، این امر نشان از پایین بودن محتوای آموزشی در دانشگاه‌ها دارد. به اعتقاد من کسی که دیپلم یا فوق دیپلم دارد با سه هفته‌ حضور در یک دوره آموزشی، می‌تواند به عنوان داور فو‌تبا‌ل، والیبال یا حتی مربی نقش آفرینی کند. حال کسی که چهار سال درس می‌خواند واقعا توانایی نقش آفرینی در جامعه را ندارد. به اعتقاد من چیزی که در دانشگاه‌ها به دانشجو یاد می‌دهیم چیزی نیست که جامعه به آن نیاز دارد، این نوع نگاه باید تغییر پیدا کند.

سخنگوی فراکسیون ورزش افزود: با این فضایی که آموزش در دانشگاه‌ها دارد، به نظر من دانشجویان رشته تر‌بیت ‌بدنی چهار سال عمر مفیدشان را بدون هیچ گونه هدفی در دانشکده‌های تر‌بیت ‌بدنی هدر می‌دهند. این واقعیتی است که حتی در‌ رابطه با دانشجویان ارشد و دکترا نیز وجود دارد و وزارت علوم باید بپذیرد.

وی در پایان گفت: در حال‌ حاضر تعداد زیادی از تحصیلکرده‌های رشته علوم ورزشی از دانشکده‌های تر‌بیت ‌بدنی فارغ التحصیل می‌شوند و بیکار می‌مانند در حالی که اگر فردی دانشجوی برق، مکانیک و حتی جوشکاری باشد یا بنایی بداند، به خاطر نیاز جامعه راحت‌تر می‌تواند جذب بازار کار شود نسبت به کسانی که عمرشان را بیهوده چهار سال برای رشته تر‌بیت ‌بدنی تلف می‌کنند. واقعا این موضوع نگران کننده است و مسئولان باید به فکر ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب‌تری برای فارغ التحصیلان رشته علوم ورزشی باشند.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1034185

وبگردی