آفتاب

تمرکز جشنواره برلین بر نقطه تحول سینمای آلمان

تمرکز جشنواره برلین بر نقطه تحول سینمای آلمان

شصت‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در دوره آتی برگزاری خود بر سینمای سال 1966، نقطه عطف سینمای آلمان تمرکز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسئولان برگزاری شصت‌و‌ششمین جشنواره فیلم برلین در سال 2016 اعلام کردند که در برنامه‌ای ویژه به مرور سینمای آلمان در سال 1966 خواهند پرداخت که شامل نمایش 20 فیلم بلند و مستند سینمایی و تلویزیونی آلمان غربی و شرقی خواهد بود.

در برنامه مرور سینمای سال 1966 آلمان، 30 فیلم کوتاه و با مدت زمان متوسط که در آن زمان فرمت رایجی بود نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش اسکرین دیلی، «سینمای نو آلمان» در سال 1966 برای اولین بار در جشنواره‌های معتبر جهانی مورد تحسین منتقدین قرار گرفت و موفق به کسب جایزه خرس نقره‌ای برلین (با فیلم «زمان شکار روباه‌ها نیست» به کارگردانی «پیتر شامونی»)، جایزه منتقدین جشنواره کن (با فیلم «تورلس جوان» ساخته «ووکر شلندروف») و همچنین شیر نقره‌ای جشنواره فیلم ونیز (با فیلم «دختر دیروز» از «الکساندر کلوگه») شد.

از سویی دیگر محصولات کمپانی «DEFA» در آلمان شرقی که صراحتا تناقضات به اصلاح سوسیالیسم موجود را زیر سوال می‌برد ممنوع شدند و تا سال‌ها و حتی دهه‌ها دیده نشدند.

جشنواره فیلم برلین قصد دارد دو فیلم ممنوع در سال 1966 شامل «کارلا» ساخته «هرمان شوسه» و «متولد 45» به کارگردانی «یورگن بوشر» را نیز در برنامه مرور سینمای سال 1966 آلمان به نمایش بگذارد.

شصت‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ 11 تا 21 فوریه (22 بهمن تا 2 اسفند) در آلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N1034099

وبگردی