آفتاب
معاون امنیتی وزیر کشور:

پیش‌بینی سفر۲میلیون زائر ایرانی به عراق

پیش‌بینی سفر۲میلیون زائر ایرانی به عراق

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: پیش‌بینی ما این است که حدود ۲ میلیون زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین امسال به عراق سفر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در نشست خبری با بیان اینکه ۱۱ کمیته در ستاد مرکزی تعیین شده است، اظهار کرد: دو ستاد استانی ایلام و خوزستان در نظر گرفتیم، یک ستاد مرکزی در عراق به مسئولیت سفیر ایران تشکیل شده است و در سایر استان‌های کشور نیز ستادهای معین در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به پیش‌بینی تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین امسال در عراق خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۰۰ هزارنفر در سامانه سما برای دریافت ویزا ثبت‌نام و عده‌ای هم با مراجعه به دفاتر کنسولی، اقدام به دریافت ویزا کرده‌اند.

ذوالفقاری افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود ۲ میلیون نفر از ایران برای شرکت در مراسم اربعین به عراق سفر کنند، اما این موضوع به سفارت عراق در ایران بستگی دارد که چه مقدار ظرفیت صدور ویزا داشته باشند.

معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه ما در نظر داریم کسی بدون ویزا از کشور خارج نشود و لازمه این مسئله، سرعت صدور ویزا در ایران است، تصریح کرد: در سال گذشته ۴ نقطه کنسولی برای صدور ویزا فعالیت می‌کردند که ما امسال ۱۱ نقطه به آن اضافه کردیم، اما از مجموع ۱۵ نقطه موجود، تنها ۵ نقطه به خوبی خدمات می‌دهند و روزانه ۳۰۰ ویزا صادر می‌کنند.

وی تاکید کرد: این مقدار ظرفیت صدور ویزا با نیاز ما همخوانی ندارد که قرار شد سفیر ما در عراق این مسئله را با مسئولان عراقی در میان بگذارد تا سرعت صدور ویزا در ایران افزایش یابد تا بتوانیم بستر ورود قانونی مردم به عراق را فراهم و از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

ذوالفقاری تصریح کرد: تمام زائران ایرانی حتما باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند.

ادامه دارد...

 

 

 

کد N1033928

وبگردی