آفتاب

احمدی: غربی‌ها صادقانه در جهت مبارزه با گروه‌های تروریستی برآیند

احمدی: غربی‌ها صادقانه در جهت مبارزه با گروه‌های تروریستی برآیند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در فرانسه، تاکید کرد که این اقدامات باید موجب ‌شود غربی‌ها به خود بیایند و صادقانه در جهت مبارزه با گروه‌های تروریستی برآیند.

حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، با تاکید بر اینکه اعمال و اقدامات تروریستی تحت هر عنوان و با هر توجیهی محکوم و ناپسند است، افزود: وقتی خود فرانسه مامن و پایگاهی برای تروریست‌هاست غربی‌ها از جمله فرانسه باید انتظار چنین روزها و چنین حوادثی را داشته باشند. قاعدتا تروریست را نمی‌توان به خوب و بد تقسیم کرد. همین تروریست هایی که 17 هزار نفر از مردم و مسئولین ایران اسلامی را به شهادت رساندند اکنون در پناه همین دولت فرانسه زندگی می‌کنند و به رفتارشان ادامه می‌دهند.

نماینده مردم کنگاور و صحنه یادآور شد:‌ با توجه به ضربات سنگینی که داعش در صحنه سوریه متحمل شده است شاید می‌خواهد با این تحرکات خودی نشان دهد و با یک عملیات این چنینی بگوید در هر کشوری و هر جایی امکان ابراز وجود را دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: این اقدامات باید موجب ‌شود که غربی‌ها به خود بیایند و صادقانه در جهت مبارزه با گروه‌های تروریستی برآیند و بیش از این اجازه ندهند در کشورهای اسلامی توسط گروه های تروریستی خون مردم بی گناه ریخته شود.

وی ادامه داد: در صحنه سوریه در چهار سال گذشته بیش از هشتاد و چند کشور در عملیات‌های تروریستی دست داشتند و به صورت رسمی از طریق کشورهای غربی و در راس آن آمریکایی‌ها از ابعاد سیاسی، مالی و آموزشی حمایت می شدند. بنابراین تا دنیا به این جمع بندی نرسد که باید با تروریسم تحت هر عنوان مبارزه کرد و عزم جدی بین‌المللی برای برخورد با تروریسم به وجود نیاید این حوادث جان عده‌ای بی گناه را می گیرد.

احمدی با اشاره به احتمال بهانه تراشی فرانسوی ها برای تحت فشار قرار دادن مسلمانان یادآور شد: دولتمردان فرانسه باید عاقل‌تر از این باشند که بخواهند به این بهانه بر مسلمانان فشار وارد کنند.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به اینکه حوادث تروریستی اخیر به مسلمانان نسبت داده می‌شود خاطر نشان کرد: این منطق اسلام و مسلمانان نیست بلکه منطق یک مشت وهابی افراطی است که از اسلام بویی نبرده‌اند و رفتار و اعمالشان سنخیتی با اسلام واقعی ندارد.

انتهای پیام

کد N1033893

وبگردی