آفتاب

انفجار تروریستی در نیجریه ۳۲ کشته برجا گذاشت

انفجار تروریستی در نیجریه ۳۲ کشته برجا گذاشت

وقوع انفجار تروریستی در شهر یولای نیجریه منجر به کشته شدن ۳۲ نفر و زخمی شدن ۸۰ نفر دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المیادین در خبری فوری از وقوع انفجاری تروریستی واقع در شمال شرق نیجریه خبر داد. این انفجار در یک بازار پر ازدحام در شهر یولای نیجریه رخ داد.

در جریان این انفجار ۳۲ نفر کشته و ۸۰ نفر دیگر زخمی شدند. گمان می رود گروه تروریستی بوکوحرام مسئول وقوع این انفجار تروریستی باشد.

بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند.

کشورهای نیجریه، چاد، نیجر و کامرون از جمله کشورهای آفریقایی هستند که با مشکل بوکوحرام درگیر هستند. در سالهای اخیر بسیاری از مردم این کشورها در حملات شبه نظامیان بوکوحرام کشته شده اند.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری ۲۲ مهر ماه خود به بهانه مبارزه با تروریسم و در راستای گسترش نفوذ در آفریقا، از اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به غرب آفریقا برای به اصطلاح مبارزه با شبه نظامیان بوکوحرام خبر داده بود.

لازم به ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود.

کد N1033518

وبگردی