آفتاب

۵ مظنون حملات تروریستی پاریس در آلمان بازداشت شدند

۵ مظنون حملات تروریستی پاریس در آلمان بازداشت شدند

پلیس آلمان اعلام کرد که ۵ مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی جمعه گذشته در پاریس را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس آلمان از دستگیری ۵ فردی که گفته می شود با حملات تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس مرتبط هستند، خبر داد.

خبرگزاری رویترز مکان دستگیری های مذکور را شهر «آخن» واقع در غرب آلمان اعلام  و ۳ نفر از دستگیر شدگان را اتباع کشورهای بیگانه معرفی کرده است.

پلیس آخن در بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال حملات تروریستی جمعه شب گذشته در پاریس و جستجوهای انجام شده در این رابطه، پلیس آخن به این افراد مظنون شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ۳ نفر از این افراد تبعه کشورهای خارجی هستند که پس از کامل شدن تحقیقات به نام کشورهای آن ها اشاره خواهد شد.

پلیس از اعلام جزئیات بیشتری در این رابطه خودداری کرد.

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم کرده و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی داعش شنبه این هفته با انتشار بیانیه ای اینترنتی مسؤلیت تیراندازی ها و حملات انتحاری که شب گذشته در پاریس روی داد بر عهده گرفت.

کد N1033378

وبگردی