آفتاب
در تماس تلفنی اولاند و پوتین؛

همکاری های فرانسه و روسیه در مبارزه با داعش افزایش می‌یابد

همکاری های فرانسه و روسیه در مبارزه با داعش افزایش می‌یابد

«فرانسوا اولاند» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور فرانسه و روسیه در تماس تلفنی امروز خود بر گسترش همکاری ها میان دو کشور در راستای مبارزه با داعش تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از رویترز، در تماس تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و روسیه در خصوص افزایش همکاری های دو کشور در اقدامات نظامی علیه تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش در سوریه توافق شد.

بر این اساس، «فرانسوا اولاند» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور فرانسه و روسیه در این تماس، بر لزوم گسترش همکاری های دو کشور پیرامون اقدامات لازم در راستای مبارزه علیه تروریست های داعش در سوریه تأکید کردند.

گفتنی است، به دنبال حملات تروریستی جمعه گذشته در پاریس که گروه تروریستی داعش مسؤلیت آن را بر عهده گرفت، فرانسه اعلام کرد که به اقدامات جدیدی علیه تروریست ها مبادرت خواهد ورزید.

جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم کرده و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

کد N1033365

وبگردی