آفتاب

طرح استقلال کاتالونیا اسقف‌های اسپانیا را هم نگران کرد

طرح استقلال کاتالونیا اسقف‌های اسپانیا را هم نگران کرد

اسقف‌های کاتولیک رومی اسپانیا در واکنش به طرح استقلال طلبی در منطقه کاتالونیا اعلام کردند، نسبت به تلاش‌ها برای در هم شکستن اتحاد اسپانیا شدیدا نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چند روز پیش قانونگذاران جدایی‌طلب در ایالت کاتالونیای اسپانیا قانونی را تصویب کردند که از پارلمان این ایالت می‌خواهد تا در عرض 30 روز کار روی قوانین مربوط به جدا کردن نظام امنیت اجتماعی و خزانه‌داری این منطقه از نظام کشوری اسپانیا را آغاز کرده و به دنبال برقراری استقلال کامل در این منطقه در عرض 18 ماه باشند.

ریکاردو بلازکوئز، رئیس کنفرانس اسقف‌های اسپانیا اظهار کرد: ما شدیدا از بابت وضعیت جدی ایجاد شده از جانب برخی افراد که بر خلاف قانون به دنبال در هم شکستن اتحاد اسپانیا هستند نگران هستیم.

وی در سخنرانی در افتتاحیه مجمع اسقف‌های اسپانیا گفت: این که کسی بخواهد به طور یکجانبه این وضعیت اساسی را زیر سوال ببرد موجب ایجاد ناامنی، نگرانی، بی‌اطمینانی، خطر آشوب و همچنین ایجاد شکاف در جامعه می‌شود.

این اظهارات در حالی مطرح شده‌اند که کلیسای کاتولیک رومی اسپانیا به ندرت در مورد مسائل سیاسی سخن می‌گوید. این کلیسا معمولا در مواقعی در قبال تحولات سیاسی در اسپانیا موضع گیری می‌کند که ارتباط مستقیم با مسائل مذهبی و کلیسا داشته باشند.

اکثریت اسپانیایی‌ها معادل 71 درصد معتقد به فرقه کاتولیک رومی هستند.

انتهای پیام

کد N1033175

وبگردی