آفتاب

تشدید تبلیغات راست‌های افراطی اروپا علیه پناهجویان

تشدید تبلیغات راست‌های افراطی اروپا علیه پناهجویان

رهبران راست افراطی و احزاب پوپولیست اروپا با استفاده از فضای ملتهب ناشی از حملات تروریستی روز جمعه پاریس خواهان توقف ورود پناهجویان به این قاره شده و مدعی شدند که تروریست‌ها می‌توانند در میان موج پناهجویان پنهان شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مارین لوپن، رهبر حزب مهاجر ستیز جبهه ملی فرانسه خواهان "توقف فوری" ورود پناهجویان جدید به اروپا شد و جنبش اسلام‌ستیز و راست افراطی پگیدای آلمان نیز مجددا دست به یک تجمع در مخالفت با اسلام و پناهجویان زد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر تندروی مجارستان نیز که با احداث حصار به همراه سیم‌خاردار در مرزهای کشورش در صدد مقابله با ورود پناهجویان بوده مدعی شد: تروریست‌ها از مساله مهاجرت دسته‌جمعی پناهجویان استفاده کرده و در موج مهاجرانی که به هدف زندگی بهتر کشورشان را ترک می‌کنند پنهان می‌شوند تا به اروپا برسند.

وی به پارلمان مجارستان در شهر بوداپست گفت: ما فکر نمی‌کنیم که همه تروریست هستند اما هیچ کس نمی تواند بگوید که چه تعداد تروریست تاکنون وارد اروپا شده اند و چه تعداد تروریست در هر روز به اینجا می‌آیند.

سیاستمداران راستگرا از لهستان تا هلند و حتی برخی ایالات آمریکا به دنبال وقوع حملات روز جمعه شهر پاریس این ادعا را مطرح کرده‌اند که افراطگران ممکن است در میان صدها هزار پناهجویی که از جنگ فرار می کنند پنهان شوند.

آنها برای این گفته خود به کشف گذرنامه یک سوری در نزدیکی جسد یکی از عاملان انتحاری حملات روز جمعه پاریس اشاره می کنند.

روز دوشنبه اعضای جنبش اسلام ستیز پگیدا در تجمعی در آلمان مدعی شدند که علت حملات پاریس سیاست شکست خورده پذیرش مهاجر در اروپا است.

حزب راست افراطی فرانسه نیز اعلام کرد، نگرانی‌ها و هشدارهای این حزب در خصوص حضور احتمالی افراطگران در میان مهاجرانی که وارد این کشور می‌شوند تایید شده است.

گرت ویلدرز، سیاستمدار ضد مهاجر هلند نیز در توییتر خطاب به دولت این کشور گفت: آیا بالاخره صدای ما را می‌شنوید: مرزها را ببندید!

کونراد ژیمانسکی، وزیر امور اروپای آتی دولت لهستان نیز گفت، ورشو دیگر طرح اتحادیه اروپا برای توزیع مجدد پناهجویان در این قاره را به عنوان یک "امکان سیاسی" در نظر نمی گیرد.

در ایالت باواریا در جنوب آلمان که یکی از دروازه های ورود پناهجویان به این کشور بوده نیز مارکوس سودر، یکی از رهبران حزب محافظه‌کار CSU گفت: حوادث پاریس همه چیز را تغییر داد. اکنون دوره جدیدی آغاز شده است. زمان مهاجرت غیرقانونی و کنترل نشده دیگر تمام شده است.

انتهای پیام

کد N1033161

وبگردی