آفتاب

انتقاد الاهرام از برخورد دوگانه به حملات تروریستی در بیروت و پاریس

انتقاد الاهرام از برخورد دوگانه به حملات تروریستی در بیروت و پاریس

روزنامه مصری «الاهرام» در مقاله‌ای از برخورد دوگانه محافل سیاسی و به‌خصوص رسانه‌یی در انعکاس حملات تروریستی بیروت و پاریس انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه مصری الاهرام در این مقاله‌ای به قلم فاروق جویده با عنوان «قربانیان بیروت و قربانیان پاریس» با اشاره به موج گسترده و سنگین اتخاذ مواضع سیاسی و پوشش وسیع رسانه‌یی حملات تروریستی در پاریس و اتخاذ نکردن مواضع گسترده در محکومیت حملات تروریستی در جنوب بیروت به خصوص شنیده نشدن صدای محکومیتی در جهان و پوشش کمرنگ آن در رسانه‌های جهان و منطقه عربی، تاکید می‌کند ظاهرا خون اروپایی‌ها و مردم فرانسه رنگین‌تر از خون اعراب و مردم بیروت است.

این تحلیلگرمصری ادامه می‌دهد: تا زمانی که شاهد این رویکرد، برخوردهای دوگانه و تعامل ناعادلانه با جان انسان ها باشیم و مردم حتی در موقع مرگ و کشته شدن احساس ظلم و برخورد دوگانه داشته باشند، درهای تروریسم هزار باره باز خواهد ماند.

فاروق جویده تاکید می کند: بیروت اهمیتی کم تر از پاریس از نظر فکری، زیبایی، فرهنگی و مردمی ندارد، مشکل این است که نفرین سیاسی برخی از مردم را دنبال می کند و از این رو شاهد بودیم که فاجعه تروریستی در پاریس در همه شبکه های تلویزیونی و بخش‌های خبری و کشورها برجسته شد، اما بیروت در غم و اندوه و ماتم خود غرق شد.

انتهای پیام

کد N1033127

وبگردی