آفتاب

گزارش ایسنا از اولین روز رزمایش محمد رسول‌الله 3 نیروی زمینی ارتش

گزارش ایسنا از اولین روز رزمایش محمد رسول‌الله 3 نیروی زمینی ارتش

رزمایش محمد رسول‌الله 3 نیروی زمینی ارتش صبح امروز سه‌شنبه با جابجایی سریع یگان‌ها و گسترش تاکتیکی آنها به منطقه پراکندگی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این رزمایش یگان‌های تیپ 177 پیاده، تیپ 38 زرهی تربت جام، یگان‌های توپخانه، جنگال، عملیات روانی، پهپاد و با پشتیبانی آتش سنگین جنگنده‌های نیروی هوایی و بالگردهای هوانیروز عملیات پدافند در سطح را آغاز کردند.

در ادامه رزمایش در مرحله اصلی همزمان با اجرای آتش سنگین توپخانه، یگان‌های زرهی و پیاده به صورت ترکیبی با شلیک آتش پرحجم هوایی و زمینی بر روی مواضع دشمن فرضی عملیات پدافند در سطح را با موفقیت به اجرا گذاشتند.

همچنین عملیات هلی‌برن و ضد هلی‌برن، تخلیه مجروح و اسلینگ توسط بالگردهای هوانیروز و اجرای عملیات جنگ‌های نوین توسط یگان جنگال نوین تیپ 177 آغاز شد.

در ادامه این رزمایش یگان واکنش سریع تیپ عملیات مقابله‌ای خود را علیه نیروهای دشمن در معابر از پیش تعیین شده اجرا کرد.

این رزمایش به صورت دو طرفه و کنترل شده و با استفاده از تجهیزات و سلاح‌های بومی که توسط مهندسین توانمند سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی، ساخت و تولید شده است به صورت کاملاً واقعی در منطقه شمال شرق کشور برگزار شد.

رزمایش محمد رسول‌الله 3 با رویکرد امنیتی دفاعی و جهت ارتقاء رزمی و کسب آمادگی‌های دفاعی و بازدارندگی با هدایت، نظارت و طرح‌ریزی قرارگاه عملیاتی شمال شرق نزاجا اجرا شد.

همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی، عملیات‌های مردم‌یاری و اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مددکاری با حضور کادر پزشکی مجرب و متعهد نیروی زمینی ارتش در منطقه عمومی رزمایش انجام شد.

رونمایی از تسلیحات جدید در رزمایش محمد رسول الله 3

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله 3 گفت: این رزمایش در پهنه 60 کیلومتری اجرا می‌شود.

سرهنگ مهدی جلالی‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- اظهار کرد: رزمایش محمد رسول الله با محوریت تیپ 177 تربت حیدریه، قرارگاه ظفر ، قرارگاه ولایت نزاجا با رویکرد دفاعی امنیتی برای دومین بار در سطح نیروهای مسلح در حال اجراست که بخش دفاعی آن در مقابل نیروهای فرامنطقه‌ای و ناهمتراز و امنیتی آن در مقابل نیروهای تکفیری است.

وی افزود: این رزمایش با حداکثر آتش توپخانه هوانیروز، پشتیبانی هوایی و سلاح‌های ضد زره در مساحت تقریبی 60 کیلومتر اجرا می‌شود.

وی درباره رونمایی از تسلیحات جدید در این رزمایش گفت: شاهر خشاب دار، باهر، طاهر کامپوزیتی 107 یک بار مصرف، هواپیمای بدون سرنشین دست پرتاب (فریاد) و گلوله های ضد بالگرد در حاشیه این رزمایش رونمایی خواهد شد.

ارزیابی مثبت پوردستان از روز اول رزمایش محمد رسول الله 3

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارزیابی من از مرحله اول رزمایش محمد رسول الله 3 که امروز بخش دفاعی آن بود ارزیابی بسیار خوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، منطقه خراسان، امیر پوردستان در جمع خبرنگاران در منطقه رزمایش محمدرسول الله 3 با بیان این مطلب که مرحله اول این رزمایش با قدرت، قوت و استحکام انجام شد، افزود: تلاش ما این بود که تجربیات را به نسل جوان منتقل و سلاح‌هایی که در اختیار داشتیم را ارزیابی کنیم.

وی تاکید کرد: نیروهای ما نشان دادند که قابلیت‌شان برای حضور در عرصه ناهمتراز بسیار بالاست است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: فرض تاکتیکی ما این بود که در یک فضای ناهمتراز با دشمنی روبه رو هستیم که با توانمندی‌های بالا قصد تجاوز به مرزهای ما را دارد که متناسب با تمریناتی که داشتیم دفاع در صدر و دفاع لایه به لایه را طبق پیش بینی‌ها اجرا کردیم.

وی با اشاره به پشتیبانی‌های الکترونیکی، جنگ الکترونیکی، پشتیبانی بالگردی، سلاح‌ها و تجهیزاتی که صنعت دفاعی تولید کرده است، افزود: نیروهای قرارگاه شمال شرق با پشتیبانی هوانیروز توانستند تاکتیک‌ها و تکنیک‌هایی که آموزش داده بودیم و در مدارس نظامی تدوین شده بود را در حد بسیار قابل قبولی به نمایش بگذارند.

تمرین روش‌های مقابله با گروهک‌های تروریستی در رزمایش محمد رسول‌الله 3

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) خراسان گفت: یکی از اهداف برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله (ص) 3 تمرین نحوه و روش‌های مقابله با اقدامات احتمالی گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر رضا آذریان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه (ع) خراسان با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص)3 در شرق کشور، گفت: مرحله عملیاتی این رزمایش از روز گذشته آغاز شده و امروز روز دوم آن است که هدف‌های از پیش تعیین شده را مورد تست قرار می‌دهیم.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این رزمایش تمرین نحوه و روش‌های مقابله با اقدامات احتمالی گروهک‌های تروریستی در مرزهای کشور است. هرچند این گروهک‌ها برای ما در حدی نیستند که بخواهیم برای آنها رزمایش برگزار کنیم، اما در خلال اهدافی که برای برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله3 طراحی شده بود، این هدف را نیز مورد توجه خود قرار دادیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه خراسان با بیان اینکه رزمایش در منطقه عمومی تربت جام برگزار می‌شود، تصریح کرد: پیام این رزمایش به دوستان ما پیام صلح و دوستی و ثبات در منطقه است و پیام به دشمنان نیز اقتدار و آمادگی به‌روز نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

آذریان گفت:‌ رزمایش محمد رسول‌الله 3 فردا نیز ادامه خواهد داشت و امروز همچنین شلیک موشک تاو از بالگرد کبری را داشتیم که این موشک به‌خوبی هدف تعیین شده را مورد اصابت قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در این رزمایش عملیات آتش نیز توسط جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش برقرار خواهد شد و به‌تبع آن نیز عملیات هلی‌برن و ضدهلی‌برن انجام می‌شود.

ادامه دارد...

کد N1033023

وبگردی