آفتاب

تصویب طرح احداث 454 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی

تصویب طرح احداث 454 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی

روزنامه‌های عبری زبان از تصویب طرح احداث 454 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان معاریو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی حکمی طرح احداث 454 واحد مسکونی جدید در قدس شرقی را تصویب کرد.

قرار است 436 واحد مسکونی در شهرک "رمات شلومو" و 18 واحد دیگر در شهرک "راموت" در قدس شرقی بنا شود.

پیش از این نتانیاهو به دلیل نگرانی از انتقادهای بین المللی نسبت به شهرک سازی‌ها در قدس شرقی، ساخت و ساز در این دو شهرک را متوقف کرد.

این شهرک‌ها در مناطق اشغالی سال 1967 واقع هستند. اما اکنون نتانیاهو مجددا تصمیم به ساخت این شهرک‌ها گرفته است.

طبق گزارش "رادیو اسرائیل"، شهرداری قدس شرقی امروز موقعیت‌های جدیدی در شهرک رمات شلومو برای تصویب طرح ساخت هزار واحد مسکونی جدید آماده کرد.

نتانیاهو در سال 2010 و در جریان سفر جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی، از طرح ساخت 1800 واحد مسکونی جدید در این شهر خبر داده بود که در آن زمان جنجال بزرگی میان تل آویو و واشنگتن ایجاد کرد. به دنبال این جنجال‌ها نتانیاهو اجرای این طرح را متوقف کرد و این طرح را به دفتر خود در قدس شرقی که ویژه شهرک سازی‌ است ارجاع داد.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز نوشت: اسرائیل در حال حاضر در تلاش برای به جزیان انداختن دوباره طرح ساخت 1500 واحد مسکونی جدید در شهرکی در محله رامات شلومو واقع در پشت منطقه خط سبز و اطراف "شعفاط" است.

این روزنامه نوشت، مسئولان اسرائیل این طرح را در سال 2010 تصویب کردند که باعث بروز بحرانی دیپلماتیک میان اسرائیل و آمریکا در آن سال شد و در نهایت این طرح به حالت تعلیق درآمد.

انتهای پیام

کد N1033010

وبگردی