آفتاب

رژیم صهیونیستی، جنبش اسلامی فلسطین را "غیر قانونی" اعلام کرد

رژیم صهیونیستی، جنبش اسلامی فلسطین را "غیر قانونی" اعلام کرد

رئیس جنبش اسلامی فلسطین تصمیم امروز (سه شنبه) مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر "غیر قانونی" خواندن این جنبش و 17 نهاد وابسته به آن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری التحریر مصر، شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که رژیم صهیونیستی این جنبش و 17 نهاد وابسته به آن را "غیر قانونی" اعلام و این جنبش و نهادهای وابسته به آن را ممنوع الفعالیت کرد.

وی افزود پس از این تصمیم ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی به دفاتر این جنبش و نهادها در شهر ام الفحم حمله کردند.

براساس بیانیه صادره از سوی جنبش اسلامی فلسطین، ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی همه دفاتر این جنبش را تفتیش و اموال آنها را مصادره کرده و شیخ رائد صلاح و کمال خطیب، نائب رئیس این جنبش و سلیمان احمد، مسئول پرونده قدس و مسجد الاقصی را احضار کردند.

شیخ رائد صلاح تاکید کرد: در ازای این رفتارهای سرکوبگرانه اعلام می‌کنم که تمامی این رفتارها و اقدامات اسرائیل "ظالمانه" و "مردود" است و جنبش اسلامی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و از اصول و آرمان‌هایش از جمله آزاد سازی قدس و مسجد الاقصی حراست خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مایه افتخار من است که ریاست چنین جنبشی را برعهده دارم و از اصول و آرمان‌های آن و در راس آنها آزادسازی قدس و مسجد الاقصی حمایت و پاسداری می‌کنم. با توسل به تمامی شیوه‌ها و مکانیزیم و ساز و کارهای قانونی داخلی و بین المللی در جهت پایان بخشیدن به این ظلم آشکار تلاش خواهم کرد.

جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948، جزء برجسته‌ترین جنبش‌های سیاسی به شمار می‌رود که از مسجد مبارک الاقصی حراست می‌کنند و رئیس این جنبش شیخ رائد صلاح است که به "شیخ الاقصی" معروف است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که این تصمیم به منظور پایان بخشیدن به آنچه وی از آن به عنوان "جوسازی‌های" جنبش اسلامی می‌نامید، اتخاذ شده است.

موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صبح امروز با تصمیم کابینه امنیت سیاسی رژیم صهیونیستی مبنی بر "غیرقانونی" خواندن جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال 1948 و نهادهای وابسته به آن موافقت کرد.

براساس این تصمیم هر موسسه یا شخصیت حقوقی و حقیقی که با این جنبش همکاری یا تعامل کند مشمول مجازات حبس می‌شود.

واکنش جنبش حماس

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای تصمیم رژیم صهیونیستی برای "غیر قانونی" خواندن جنبش اسلامی فلسطین و 17 نهاد وابسته به آن را محکوم کرد.

این جنبش ضمن تقبیح حملات ماموران امنیتی رژیم صهیونیستی به دفاتر این جنبش و نهادهای وابسته به آن اعلام کرد که تصمیم اسرائیل یک اقدام "نژاد پرستانه" است که موجودیت فلسطینیان و اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی 1948 را نشانه رفته است.

در این بیانیه آمده است: این تصمیم با هدف مجازات جنبش اسلامی و ممانعت از نقش آفرینی آن در زمینه پاسداری از مسجد الاقصی اتخاذ شده است.

حماس از مجامع بین المللی خواست تا در قبال اقدامات نژاد پرستانه اسرائیل به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

انتهای پیام

کد N1032875

وبگردی