آفتاب

اعتراف جاسوس آلمانی به فعالیت برای سازمان سیا

اعتراف جاسوس آلمانی به فعالیت برای سازمان سیا

یک عامل سه جانبه آلمانی که به خیانت و جاسوسی برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) متهم شده است در جلسه دادگاهش گفت بسیار از شغلش در سرویس مخفیانه‌اش ناراضی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری خبرگزاری فرانسه ، "مارکوس ریچل"، عامل سه جانبه آلمانی در آغاز جلسه دادرسی‌ خطاب به دادگاه گفت: هیچ کس به من در سرویس اطلاعات فدرال اعتماد نداشت اما در سیا همه چیز متفاوت بود.

پرونده ریچل طی حوادث بعد از افشای جاسوسی گسترده آمریکا توسط ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق سیا مطرح شد.

دادستانان جدای از متهم کردن ریچل به ارسال اسناد متعدد و اطلاعات داخلی به سیا می‌گویند وی همچنین سه مورد اطلاعات هم به سرویس مخفی روسیه ارسال کرده است.

"مارکوس ریچل" 32 ساله که در کودکی به دلیل تزریق اشتباه واکسن قسمتی از بدنش فلج شده پس از پایان تحصیلش در مرکز آموزش ناتوانان در سال 2001 پس از سه سال بیکاری در بخش نامه نگاری سرویس اطلاعات فدرال آلمان استخدام شد. او با دریافت ماهانه 1200 یورو در ماه پایین‌ترین میزان حقوق را در این اداره دریافت می‌کرده است.

نکته جالب این است که سازمان سیا نیز مبلغ چندان زیادی به وی پرداخت نمی‌کرده است. ریچل ادعا می‌کند هر سال در نشستی مخفیانه با فردی در اتریش بین 10 تا 20 هزار یورو دریافت می‌کرده است.

در مجموع او در ازای ارائه اطلاعات از جمله نام و آدرس ماموران سرویس اطلاعات فدرال 95 هزار یورو دریافت کرده است.

وی خطاب به دادگاه گفت: دروغ است بگویم که از این کار لذت می‌بردم.

ریچل تا زمان بازداشتش در ژوئیه سال گذشته همچنان برای سرویس اطلاعات فدرال کار می‌کرد. در صورت اثبات اتهام وی احتمالا به بش از 15 سال حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام

کد N1032829

وبگردی