آفتاب
یک عضو شورای شهر تهران تاکید کرد

ضرورت توانمندسازی زنان پیش از حضور آنان در مجلس

ضرورت توانمندسازی زنان پیش از حضور آنان در مجلس

یک عضو شورای شهر تهران گفت: ابتدا باید در زنان ظرفیت سازی و آنان را توانمند کنیم و سپس از آن‌ها برای حضور در مراکز تصمیم‌ساز مانند مجلس شورای اسلامی بهره ببریم؛ این کار را با راه‌اندازی کانونها یا تشکل‌هایی که در آن‌ها زنان پیشرو و با تجربه‌تر بتوانند به توانمندکردن زنان جوانتر بپردازند، امکان‌پذیر است.

فاطمه دانشور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: ابتدا باید زنان را توانمند کنیم. تجربه این را داشته‌ایم که زنان را حمایت و وارد عرصه‌های سیاستگذاری کرده‌ایم، اما آنان نتوانسته‌اند رفتار حرفه‌ای سیاسی داشته باشند و متاسفانه چرخشهایی در مواضع خود کرده‌اند که به نفع مردم نبوده است.

وی در ادامه گفت: چنین تجربه‌ای را در شورای شهر و حتی در اتاق بازرگانی داشته‌ایم بنابراین اگر زنان بدون آنکه در آنها ظرفیت‌های لازم ایجاد شود به عرصه سیاستگذاری وارد شوند، ممکن است آسیب‌زا عمل کنند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: لازم است زنانی که به مرحله شایستگی توانمندی و بلوغ رسیده‌اند،‌ حمایت و وارد مجلس کنیم.

دانشور در پایان درباره چگونگی جلب مشارکت زنان در بخشهای دور افتاده کشور گفت: آنان را باید آگاه کرد. یکی از ابزارهایی که می‌توان از آن برای دستیابی به این هدف بهره برد، شبکه‌های مجازی است که در دور افتاده‌ترین نقاط کشور از آن استفاده می‌شود. ما باید زنان را حساس‌تر و آگاه‌تر کنیم تا متوجه شوند اگر زنان توانمند در مجلس در زمینه مسایل و مشکلات آنان تصمیم سازی کنند، مشکلات زنان سریع تر و راحتتر رفع می‌شود.

انتهای پیام

کد N1032730

وبگردی