آفتاب
رییس حوزه هنری استان کرمان مطرح کرد

کرمان فضای بکری برای تولید فیلم سینمایی دارد

کرمان فضای بکری برای تولید فیلم سینمایی دارد

رییس حوزه هنری استان کرمان گفت: کرمان فضای بکری برای تولید فیلم سینمایی دارد که می‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی استان بسیار موثر باشد اما برای اجرای این پروژه‌ها نیاز به ورود بخش‌های خصوصی برای تامین بودجه هستیم.

"محمد حسین ملکی" صبح امروز 26 آبانماه در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کویر، با بیان این مطلب گفت: رشته‌های مختلفی از جمله تئاتر، موسیقی، ادبیات پایدار، شعر، داستان، پژوهش و ... به صورت تخصصی در حوزه هنری مشغول به فعالیت هستند که متاسفانه آن طور که باید معرفی نشده‌اند.

وی ادامه داد: تولیدات توسط رسانه‌ها معرفی شوند تا به دست مخاطبان خاص خود برسند پس لازم است زمینه اطلاع رسانی در حوزه هنری فعال‌تر شود.

رییس حوزه هنری استان کرمان ایسنا را یک خبرگزاری متعلق به قشر فرهیخته دانست و تصریح کرد: با علمداری ایسنا می‌توانیم فضای جو زدگی در فضاهای هنری و بین هنرمندان را اصلاح کنیم و جریان علمی هنر در بین هنرمندان به وجود آوریم.

ملکی با اشاره به حواشی به وجود آمده در بین هنرمندان کرمانی بیان کرد: حواشی غلطی که در بین هنرمندان به وجود آمده است باید پیراسته شود و همچنین توجه بیشتری به شاخص‌های علمی هنر و ادب داشته باشیم.

وی از کمبود بودجه در حوزه هنری استان کرمان سخن گفت و اظهار کرد: اگر چه حوزه هنری استان کرمان از کمبود بودجه رنج می‌برد اما می‌توانیم با ایجاد فضای نقد علمی، تعامل خوبی بین روابط هنرمندان که امروز دچار تنش شده است، را ایجاد کنیم.

رئیس حوزه هنری استان کرمان با اشاره به جایگاه حوزه هنری استان کرمان نسبت به سایر استان‌های کشور نیز اظهار کرد: حوزه هنری استان در برخی از زمینه‌ها از جمله تعزیه، طنز، هنرهای تجسمی، خوشنویسی و ... مزیت‌های فراوانی نسبت به سایر استان‌ها در سطح کشور داریم و باید بتوانیم ضمن حفظ این جایگاه، سایر بخش‌های هنری استان را نیز در حد معقول و منطقی در کشور مطرح کنیم.

وی افزود: حوزه هنری کرمان با توجه ظرفیت‌های بومی که در اختیار دارد می‌تواند مضامین کلی مانند سبک زندگی اسلامی، ادبیات پایدار و ... را پوشش دهد و از جمله ظرفیت‌های که در این دوره مدیریت به دنبال آن هستیم، بحث ادبیات پایداری خواهد بود.

رییس حوزه هنری استان کرمان اظهار کرد: ظرفیت‌های مردم استان کرمان در پیش از انقلاب و دوره انقلاب باید به نمایش گذاشته شود و همه باید بدانند مردم کرمان در جهت رفع ظلم چه اقداماتی را انجام داده‌اند و باید تاریخ کرمان به صورت مکتوب و مصور به مردم ایران و حتی دنیا شناشانده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که حوزه هنری کرمان دارد، با نگاه به ظرفیت‌های استانی اولویت‌هایی که برای ما تعریف شده است را انجام خواهیم داد.

ملکی اصلی‌ترین دغدغه اصلی خود را هم افزایی نهادهای فرهنگی عنوان و بیان کرد: در گذشته برخی سوء‌برداشت‌ها بین هنرمندان وجود داشت که امروز باید نهادهای فرهنگی با ایجاد هم‌افزایی بین خودشان این سوء‌برداشت‌ها را رفع کنند تا فعالیت‌های فرهنگی بهتری در کرمان داشته باشیم.

رییس حوزه هنری استان کرمان اظهار کرد: حوزه هنری موفق به تولید هفتاد اثر فیلم کوتاه در کرمان شده است که متاسفانه بسیاری از آنها در معرض توجه عموم قرار نگرفته‌اند و پرفیت ما در انتشار این فیلم‌ها بسیار محدود است.

وی ادامه داد: هزینه تولید فیلم بالاست و حوزه هنری از آن بی‌بهره است، بنابراین ترجیح داده‌ایم به جای تولید فیلم‌های بلند به سمت تولید فیلم‌های صدر و مستندهای کوتاه برویم.

ملکی تصریح کرد: کرمان فضای بکری برای تولید فیلم سینمایی دارد که می‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی استان بسیار موثر باشد اما برای اجرای این پروژه‌ها نیاز به ورود بخش‌های خصوصی برای تامین بودجه هستیم.

رییس حوزه هنری استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه زیر ساخت‌های استان کرمان برای برپایی و اجرای نمایشگاه‌ها، تئاتر و ... مناسب نیست که باید در این رابطه کار و اقدامی جدی شود.

انتهای پیام

کد N1032686

وبگردی