آفتاب
در جلسه علنی امروز مجلس؛

مطهری از توضیحات وزیر ارشاد قانع شد

مطهری از توضیحات وزیر ارشاد قانع شد

نماینده مردم تهران در مجلس از پاسخ‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سئوال خود درباره چرایی افزایش استفاده از کلمات بیگانه در کشور، قانع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس سئوال ملی علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دلیل سهل‌انگاری در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه مطرح شد که پس از طرح سئوال از سوی نماینده و پاسخ‌های وزیر، مطهری اعلام کرد که قانع شده است.

نماینده مردم تهران در سئوال خود با اشاره به تصویب قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه در سال ۷۵ و ابلاغ آن، اظهار داشت: با وجود این آنچه در سطح جامعه می‌بینیم نشان‌دهنده این است که توجهی به این قانون نشده و با عنایت به اینکه در قانون راه‌های اجرا به نحوی مشخص شده، اما در صنعت چاپ و بسته‌بندی و در تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، تخلفات بسیاری در بکارگیری اسامی بیگانه دیده می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پاسخ به نماینده تهران ضمن تاکید بر وظیفه این وزارتخانه در مقابله با این موضوع، از ضرورت همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ثبت اسناد و املاک، صدا و سیما، وزارت کشور و شهرداری‌ها سخن گفت و خاطرنشان کرد: در اجرای قانون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تنهایی ضمانت اجرا ندارد.

جنتی همچنین از تدوین لایحه قانون تبلیغات در کمیسیون فرهنگی دولت و تصویب ۱۵ ماده از آن در صحن دولت خبر داد و گفت: به زودی سایر مواد این لایحه نیز تصویب شده و به مجلس می‌آید.

در نهایت نماینده مردم تهران با بیان اینکه از اظهارات وزیر قانع نشده است، گفت: چون وزیر محترم دو کارت زرد دارد، مجبورم بگویم که قانع شده‌ام.

کد N1032604

وبگردی