آفتاب

سازمان ملل به دنبال انتقال بخشی از نیروهایش از ساحل عاج به آفریقای مرکزی

سازمان ملل به دنبال انتقال بخشی از نیروهایش از ساحل عاج به آفریقای مرکزی

سازمان ملل اعلام کرد، 300 تن از سربازان خود را برای ارتقای اوضاع امنیتی و پیش از انتخابات دسامبر و سفر پاپ فرانسیس به جمهوری آفریقای مرکزی از ساحل عاج به این کشور منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، استفان دوجاریج، سخنگوی سازمان ملل گفت: سربازان سنگالی در خدمت سازمان ملل و از واحد واکنش سریع از ساحل عاج به جمهوری آفریقای مرکزی منتقل می شوند و این روند ظرف هشت هفته صورت می گیرد و علتش بدتر شدن اوضاع امنیتی در این کشور است.

دیپلمات ها گفته اند که بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نامه ای را به شورای امنیت می فرستد و خواستار تایید این اقدام است.

جمهوری آفریقای مرکزی که زمانی مستعمره فرانسه بود دو سال و نیم است که درگیر تنش های مذهبی است پس از آنکه شبه نظامیان سلکا قدرت را در این کشور به دست گرفتند.

یکی از مقام های سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود گفت: نیروهای سازمان ملل از ساحل عاج احتمالا پیش از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در پایان ماه جاری میلادی و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در جمهوری آفریقای مرکزی در 27 دسامبر 2015 به این کشور می روند.

قرار است هیات صلح‌بانان سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی با 750 سرباز دیگر و 140 پلیس تقویت شود. این هیات در حال حاضر 9100 صلح بان و 1500 پلیس دارد.

انتهای پیام

کد N1032589

وبگردی