آفتاب
در نشستی با محوریت وضعیت انسانی سوری‌ها؛

شورای امنیت عزم خود را برای تهیه پیش‌نویس قطعنامه اجرای آتش‌بس در سوریه جزم کرد

شورای امنیت عزم خود را برای تهیه پیش‌نویس قطعنامه اجرای آتش‌بس در سوریه جزم کرد

انگلیس اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل قصد دارد تا فورا قطعنامه‌ای را برای مکانیسم اجرای آتش بس تحت نظارت سازمان ملل در سوریه تهیه و تنظیم کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انگلیس در حال حاضر ریاست شورای امنیت را به عهده دارد. پیتر ویلسون، معاون سفیر انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل به خبرنگاران گفت: شورای امنیت عزم خود را جزم کرده تا فورا پیش نویس قطعنامه‌ای را در خصوص اجرای آتش بس در سوریه تهیه کند.

این در حالی است که ویلسون به جزئیات این مساله از جمله اینکه این روند چقدر طول می‌کشد نپرداخت.

این اقدام به دنبال نشست وین رخ داد که در آن وزرای امور خارجه از 20 کشور جهان با برنامه‌ای جاه طلبانه اما ناقص برای ایجاد صلح در سوریه توافق کردند. آن‌ها با شیوه اجرای یک آتش بس موافقت کرده و تاریخ اول ژانویه سال 2016 میلادی را به عنوان ضرب الاجلی برای آغاز مذاکرات میان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه و مخالفان سوری تعیین کردند.

این در حالی است که گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که در حال حاضر هیچ قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت برای تشکیل هیات ناظر در سوریه صادر نشده است.

گاتیلوف اظهار داشت که هیچ کس هنوز چنین طرح عملی را مطرح نکرده و شاید طی مرحله‌ای این نیاز حس شود.

شورای امنیت روز دوشنبه یک دقیقه به منظور احترام به قربانیان حملات تروریستی فرانسه سکوت کرد.

نماینده انگلیس نهایت تاسف خود را نسبت به حملات فرانسه اعلام کرد و گفت: دو انفجار انتحاری اخیر در ضاحیه جنوبی بیروت را نیز محکوم کرد.

شورای امنیت درباره بررسی وضعیت انسانی در سوریه تشکیل جلسه داده بود.

استفان اوبراین هماهنگ کننده سازمان ملل در امور انسانی نیز اعلام کردکه داعش و گروه‌های مسلح به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

او خاطرنشان کرد که حملات علیه کادر پزشکی در سوریه ادامه دارد.

اوبراین تاکید کرد: حدود 4.5 ملیون شخص فی سوریا نیازمند کمک هستند و دولت و گروه‌های مسلح در سوریه باید اجازه دهند کمک‌ةای انسانی وارد این کشور شود.

در این جلسه سامانتا پاور، نماینده آمریکا در شورای امنیت مدعی شد که نظام سوریه از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

پاور استفاده از بشکه‌های منفجره در سوریه را نیز محکوم کرد.

این در حالی است که ویتالی چورکین نماینده روسیه در شورای امنیت اخیرا گفته بود استفاده از بشکه‌های منفجره در سوریه متوقف شده است.

نماینده آمریکا همچنین مدعی شد که حملات روسیه بر وضعیت انسانی در سوریه تاثیر گذشته است.

انتهای پیام

کد N1032543

وبگردی