آفتاب

عریقات: اسرائیل از حملات فرانسه و لبنان علیه فلسطینیان بهره‌برداری می‌کند

عریقات: اسرائیل از حملات فرانسه و لبنان علیه فلسطینیان بهره‌برداری می‌کند

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که اسرائیل از حملات تروریستی فرانسه و لبنان برای ارتکاب جنایت‌های جنگی علیه فلسطینی‌ها بهره برداری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الرأی العام کویت، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین و توقف شهرک سازی‌ها و جنایت‌های نهاد نظامی اسرائیل ضرورتی برای خشکاندن باتلاق تروریسم در جهان است.

وی ضمن اشاره به اینکه دولت اشغالگر اسرائیل در برخورد با غیرنظامیان در زمان جنگ خلاف قوانین بین المللی عمل می‌کند، تاکید کرد که باید به این مسئله که اسرائیل را فراتر از قانون می‌دانند، پایان داد.

عریقات گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل از حملات تروریستی در بیروت و پاریس بهره برداری کرده و از این طریق منازل فلسطینی‌ها را ویران می‌کند و مجازات‌های دسته جمعی را علیه غیرنظامیان انجام داد که تا حد جنایت جنگی می‌رسد.

وی افزود: دولت اسرائیل یک راه بیشتر نمی‌شناسد و آن اینکه به جنگ علیه مردم فلسطین بپردازد.

عریقات تاکید کرد: ما به مردم لبنان و فرانسه تسلیت گفتیم و به آن‌ها اعلام کردیم که با شما هستیم و رنج و اندوه شما را درک می‌کنیم. به نیابت از مردمی به شما تسلیت می‌گوییم که زخم دیده هستند و از تروریسم هدفمند از سوی دولت اسرائیل رنج می‌برند.

عصر پنجشنبه دو انفجار در "برج البراجنه" در جنوب لبنان رخ داد که در جریان آن ده‌ها تن کشته شدند. داعش مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت. در جریان حملات و انفجارهای تروریستی همزمان در پاریس نیز دستکم 132 تن کشته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شدند. این حملات با محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شد.

انتهای پیام

کد N1032525

وبگردی