آفتاب

بشار الجعفری: آماده مشارکت در هر تلاش صادقانه‌ برای سوریه هستیم/ حملات پاریس اتفاقی نبود

بشار الجعفری: آماده مشارکت در هر تلاش صادقانه‌ برای سوریه هستیم/ حملات پاریس اتفاقی نبود

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد که کشورش آماده مشارکت در هر تلاش صادقانه‌ای برای رسیدن به راهکار سیاسی در حل بحران فعلی است؛ راهکاری که به مردم سوریه امکان تصمیم‌گیری درباره آینده و گزینه‌های خود از طریق مذاکرات سوری-سوری و بدون مداخله خارجی را بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با قرائت بیانیه‌ای در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع انسانی سوریه گفت: تروریسم با وحشی‌گری و بدون اینکه تمایزی قائل شود، به دمشق، بغداد، بیروت، کویت و صحرای سیناء ضربه زد و به مالی، تونس، لیبی، الجزایر، سیدنی، بوستون، پاریس و سایر شهرها و کشورها رسید.

وی گفت: ما به شدت حملات تروریستی پاریس را محکوم کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوییم. منطق سلیم این است که بدانیم این حملات تروریستی اتفاقی نبوده و بی‌مقدمه رخ نداده است، بلکه نتیجه حتمی بی توجهی برخی به اولویت مبارزه با تروریسم و عدم برخورد جدی با این موضوع است. دیرزمانی است که تروریسم به دیگران ضربه می‌زند و این نتیجه حتمی بهره برداری برخی از این پدیده به عنوان سلاح سیاسی برای اعمال فشار بر دولت سوریه است.

الجعفری گفت: سوریه از همان آغاز هشدار داد که کسی که با آتش تروریسم بازی کند، یا آن را توجیه و در برابرش سکوت اختیار کند دیر یا زود گرفتار آن خواهد شد؛ چراکه تروریسم یک پدیده جنایتکارانه متحرک است که حد و مرز نمی‌شناسد. هشدارهای ما هیچ گوش شنوایی نیافت.

وی تاکید کرد: سوریه به نیابت از جهان با تروریسم می‌جنگد. هر زمان که ارتش سوریه یک تروریست خارجی را از پای در می‌آورد با این کار از جان ده‌ها بی گناه محافظت می‌کند؛ بی گناهانی که ممکن است قربانی احتمالی این تروریست باشند. بسیاری از عاملان حملات تروریستی در جهان از جمله حملات "پاریس" جزو هزاران تروریستی بودند که رفتنشان به سوریه پس از شستشوی مغزی با فتواها و پول‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تسهیل شد.

الجعفری گفت: مبارزه با تروریسم در سوریه اراده سیاسی جدی برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و هماهنگی تلاش‌های جمعی در یک جبهه را می‌طلبد. دولت سوریه بارها آمادگی خود را برای همکاری با هر کشوری که در مبارزه علیه تروریسم جدی باشد اعلام کرده است اکنون این مسئله به طور عملی از طریق عملیات مشترک روسیه و سوریه و هماهنگی اطلاعاتی سوریه، عراق، ایران و روسیه اجرایی شده است؛ هماهنگی که به نتایج عملی چشمگیر منجر شده است.

وی گفت: دولت سوریه از همان آغاز آمادگی خود را برای مشارکت در هر گونه تلاشی اعلام کرد که هدف از آن تحقق راهکار سیاسی و حفظ حاکمیت، استقلال و وحدت سوریه باشد. در همین راستا ما با کوفی عنان، الاخضر الابراهیمی و استفان دی‌میستورا،فرستاده‌های سازمان ملل به سوریه همکاری کردیم. همچنین مشارکت خود را در کارگروه‌های سازمان ملل اعلام کردیم.

الجعفری همچنین تاکید کرد که ارتش سوریه هرگز دست به حملات بی هدف در راستای مبارزه با داعش نزده و نخواهد زد.

انتهای پیام

کد N1032433

وبگردی