آفتاب

وزارت خارجه آمریکا: روسیه و ایران می‌توانند فشار مناسب بر اسد وارد کنند

وزارت خارجه آمریکا: روسیه و ایران می‌توانند فشار مناسب بر اسد وارد کنند

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که روسیه و ایران می‌توانند به اسد فشار وارد کنند تا بخشی از روند سیاسی در سوریه باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درنشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین درخصوص سوریه گفت: من بدون بیان جزییات برخی از گفت‌وگوهای دیپلماتیک‌مان در مذاکرات وین، باید بگویم ما نگرانی‌های خود درباره منابع حمایت مالی از دولت اسد را بیان کردیم. ما همچنین می‌دانیم ایران به حمایت از اسد ادامه می‌دهد و این جای تعجب ندارد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، تونر افزود: یکی از اهدافی که در وین بدست آمد این است که ما به سمت آتش بس و روند سیاسی برویم و همه کسانی که سهم دارند، شامل روسیه و ایران بتوانند بر اسد فشار مناسب را وارد کنند تا بخشی از این روند سیاسی باشد.

به گزارش ایسنا، دور دوم مذاکرات که با محوریت بررسی تحولات سوریه برگزار شده بود، در حالی پایان یافت که شرکت‌کنندگان در این نشست توافق کردند تا شش ماه آینده دولتی موقت در این کشور تشکیل و ۱۸ ماه بعد نیز انتخاباتی برای تشکیل دولت جدید برگزار شود.

رسانه‌ها پس از پایان این نشست گزارش دادند: وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه و آلمان اعلام کرده‌اند، کشورهای شرکت‌کننده در نشست وین بر سر آینده سوریه و زمان‌بندی انتخابات برای دولت جدید در این کشور به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام

کد N1032419

وبگردی