آفتاب

تاس از سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران خبر داد

تاس از سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران خبر داد

معاون نخست‌وزیر روسیه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی امروز وارد تهران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری تاس، دیپلمات‌های سفارت روسیه در تهران گفته‌اند که دمیتری روگوزین در سفر رسمی دو روزه خود به ایران قرار است با سورنا ستاری معاون رئیس‌جمهور ایران در حوزه علوم و فن‌آوری، حسین دهقان وزیر دفاع و محمود واعظی وزیر ارتباطات، اطلاعات و فن‌آوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

درسفر این مقام روسی به تهران، کمیسیون مشترک ایران و روسیه به ریاست روگوزین و ستاری در تهران برگزار خواهد شد. این کمیسیون درحاشیه برگزاری نمایشگاه هوا-فضای اوت 2015 با هدف تقویت همکاری‌های علمی و فن‌آوری‌های پیشرفته با توافق تهران و مسکو راه‌اندازی شد.

به گزارش تاس، معاون نخست وزیر روسیه در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: در گفت‌وگوهای مربوط به تشکیل چنین کمیسیونی که در 26 اوت برگزار شد مقامات ایران و روسیه در باره همکاری‌های مربوط به طرح‌ها و برنامه‌های بلند مدت که منافع رقابتی دو کشور را در برمی‌گیرد توافق کردند.

اعضای این کمیسیون، به غیر از مقامات دولتی هر دو کشور، شامل دانشمندان، کارشناسان و متخصصان فن آوری نیز می‌شود.

سورنا ستاری در مراسم امضای سند همکاری کمیسیون فعالیت‌های علمی و فن آوری، بر تقویت همکاری‌های علمی و فن آوری میان دو کشور تاکید کرد.

دمیتری روگوزین همچنین نظارت بر صنعت هوا-فضا، کشتی سازی، عملیات دریایی، جلوگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه و تولیدات دفاعی روسیه را برعهده دارد.

بر اساس این گزارش، اسحاق جهانگیری معاون رییس‌جمهور ایران قرار است از نخست وزیر روسیه استقبال کند.

انتهای پیام

کد N1032382

وبگردی