آفتاب

اخبار تایید نشده از درگذشت عبدالعزیز بوتفلیقه در سوئیس

اخبار تایید نشده از درگذشت عبدالعزیز بوتفلیقه در سوئیس

ایسنا نوشت: منابع الجزایری اخبار تایید نشده‌ای از مرگ عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور در بیمارستانی در سوئیس منتشر کرده‌اند. هنوز الجزایر واکنشی رسمی به این خبر نشان نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اردنی الدستور، منابع رسانه‌ای در مراکش و الجزایر در خبری فوری اعلام کردند که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری الجزایر در یک مرکز درمانی در سوئیس درگذشته است. این منابع می‌گویند، وضعیت جسمانی بوتفلیقه 75 ساله به طور ناگهانی رو به وخامت گذاشته است و پزشکان نتوانسته‌اند برای نجات وی کاری بکنند.

یک روزنامه سوئیسی نیز به نقل از منابع پزشکی که نامشان را فاش نکرد اعلام کرد: عبدالعزیز بوتفلیقه درگذشته است.

روزنامه‌های مستقل الجزایر نیز به نقل از منابع "موثق" در کاخ المرادیه خبر مرگ بوتفلیقه را اعلام کردند.

این منابع اعلام کردند که تدابیر امنیتی شدیدی در پادگان نظامی بن عکنون، در پایتخت پس از بد شدن حال بوتفلیقه در دوره اخیر اتخاذ شده است.

تاکنون مقامات الجزایر هیچ واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده و درباره آن سکوت اختیار کرده‌اند.

بوتفلیقه 75 ساله که در 28 آوریل 2014 برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد، به دلیل ابتلا به سرطان معده برای مدت زمانی طولانی در یکی از مراکز درمانی پاریس تحت معالجه بود.

برخی از اسناد آمریکایی منتشر شده نیز حاکی از آن است که عبدالعزیز بوتفلیقه مبتلا به سرطان بدخیم در معده‌اش است.

دولت الجزایر تاکنون بارها خبر مرگ بوتفلیقه را تکذیب کرده اما این اولین باری است که به رغم انتشار گسترده این خبر، دولت در این خصوص سکوت اختیار کرده است.

5252

کد N1032298

وبگردی