آفتاب

دومین روز حمله ائتلاف سعودی به تعز/ درگیری‌های شدید در غرب یمن با صدها کشته و زخمی

دومین روز حمله ائتلاف سعودی به تعز/ درگیری‌های شدید در غرب یمن با صدها کشته و زخمی

با آغاز عملیات گسترده نیروهای منصور هادی و ائتلاف متجاوز عربستان برای اشغال استان تعز و پایگاه‌های انصارالله در تنگه باب المندب، درگیری‌های شدیدی در غرب یمن گزارش شده که تاکنون صدها تن کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اناتولی، منابع نزدیک به انصارالله می‌گویند تنها در جریان تلاش نیروهای ائتلاف متجاوز عربی برای تصرف پایگاه نظامی انصارالله در باب المندب، در مجاورت استان تعز 200 نیروی متجاوز کشته شده‌اند.

نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن روز گذشته با حمایت جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان عملیات گسترده برای اشغال استان تعز را آغاز کرده‌اند.

با آغاز این عملیات درگیری‌های شدیدی میان حوثی‌ها و ارتش یمن از یک سو و نیروهای متجاوز از سوی دیگر رخ داد که در جریان آن چند تن از نیروهای یمنی و 30 تن از نیروهای هادی کشته شدند.

به گفته منابع محلی نیروهای هادی ارتفاعات استراتژیک المنصوره را اشغال کردند و در حال نزدیک شدن به مثلث الظریفه هستند. در جبهه جنوب غرب و غرب تعز نیز درگیری‌های شدیدی میان دو طرف رخ داده است.

منابع نظامی یمنی احتمال می‌دهند که عملیات تعز که از سه محور آغاز شده است حدود 10 روز طول بکشد.

تعز پر جمعیت‌ترین استان یمن است و از آغاز بحران در این کشور به کنترل انصارالله و نیروهای ارتش یمن در آمده است. استان تعز در غرب یمن در موقعیت جغرافیایی استراتژیکی قرار دارد چراکه مشرف به تنگه باب المندب است.

همچنین اخبار رسیده از یمن حاکی از آن است که کمیته‌های مردمی و ارتش یمن یک جنگنده عربستانی را در پایگاه نظامی مشعل در استان جیزان منهدم کرده‌اند. آن‌ها همچنین پایگاه‌های الرمله و العین الحاره را در این استان هدف قرار دادند.

مناطق مرزی میان یمن و عربستان از آغاز بحران صحنه درگیری‌ها میان حوثی‌ها و ارتش با نیروهای عربستانی است و انصارالله و ارتش یمن همواره پایگاه‌های نظامی عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهند.

در همین حال در حملات جنگنده‌های ائتلاف به شهر تعز نیز هشت یمنی کشته شدند. جنگنده‌های متجاوز شمال شهر را بمباران کردند و حملاتی را علیه استان‌های ذمار، إب، مأرب، الجوف، صعده و لحج انجام دادند.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار اعلام کرد که در جریان تلاش نیروهای ائتلاف متجاوز برای تصرف به پایگاه نظامی انصارالله در باب المندب 200 نیروی متجاوز کشته شدند.

به گفته منابع محلی، ائتلاف سعودی هواپیماهایی را از امارات برای انتقال زخمی شدگان آورده است.

انتهای پیام

کد N1032282

وبگردی