آفتاب

چرا زمان اعزام مشمولان سربازی تاخیر دارد؟

چرا زمان اعزام مشمولان سربازی تاخیر دارد؟

سازمان نظام وظیفه در مورد تاریخ اعزام سربازی پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جمعی از کاربران نسبت به طولانی بودن زمان اعزام سوال داشتند. " با سلام ؛ لطفا فکری به حال کسانی که با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شده اند و اماده گذراندن خدمت سربازی هستند بشود که مابین پایان تخصیل و شروع خدمت سربازی اینقدر فاصله نیفتدتا 11 ماه هم دیده شده و مشکلات جوانان از اینی که هست بیشتر نشود و هرچه زودتر بتوانیم به فکر کار و بدبختی بیفتیم؛" ؛ " چرا باید برای رفتن به سربازی یکسال صبرکرد؟دی ماه 93درسم تموم شده در مقطع کارشناسی با وجود اینکه دفترچه رو سریع فرستادم اعزامم اول دی ماه 94اگه تمدبد نشه این چه وضعی هستش؟ این یعنی فاجعه .تازه جالبه هیچ کسی ام حرفی نمیزنه"؛ " لطفا از مسئولین سازمان نظام وظیفه خواهش کنید که برای مشمولینی که میخوان برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند شرایطی رو بوجود بیاره که : 1 فاصله ی زمانی بین ارسال دفترچه تا اعزام بیشتر از 2 ماه نباشه که اتلاف وقت هست و کسانی که میخوان دیرتر اعزام بشن خودشون اعلام کنن و باهاشون موافقت بشه تا حد امکان 2 معافیت های تحصیلی رو مجددا برگردونن با سپاس" ؛ "لطفا از مسئولین درباره ی اعزام مجدد به خدمت سوال بپرسید . من الان 1 ماه برای خدمت ثبت نام کرده ام اما بهم گفتن ماه 4 سال 95 اعزام میشی در حالی که من قبلا خدمت رفته بودم و 6 ماه خدمت کرده ام و برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معافیت تحصیلی گرفته بودم حالا که تحصیلم تموم شده نمیتونم باور کنم باید نزدیک یکسال برای اعزام به خدمت صبر کنم یعنی باید یک سال از عمرم هدر برود، مگه انسان چقدر عمر میکنه؟ خواهشاً بپرسد ماهایی که قبلا آموزشی رفتیم چه نیازی هست که دوباره در صف اعزام باشیم و چرا مستقیم به یک یگان یا یگان خدمتی سابق معرفی نمیشیم، تا اینگونه بلاتکلیف نباشیم؟؟؟ خواهشاً این موضوع را مطرح کنید."


در همین زمینه سازمان نظام وظیفه پاسخ داد: فارغ التحصیلان دانشگاهی در ماه های زوج سال به خدمت اعزام می شوند. شما بعد از ارسال مدارک به احتمال زیاد در اولین لیست اعزامی ها قرار می گیرید. مثلاً تاریخ فارغ التحصیلی شما شهریور است. شما تا پایان اسفند برای ارسال مدارک فرصت دارد. اگر اسفند ماه مدارک را بفرستید احتمالاً برای اولین ماه زوج بعدی (یعنی اردیبهشت ماه) به خدمت فراخوانده خواهید شد. شما می توانستید با تنظیم زمان فرستادن مدارک (و البته کوتاه کردن فرجه ۶ ماه خود) اعزامی آبان، دی و یا اسفند باشید. البته ناگفته نماند که بعضی اوقات اولین لیست اعزامی پر است و به شما می گویند که باید تا ماه زوج بعدی هم صبر کنید. یعنی در همان مثال قبلی احتمال داشت شما اعزامی تیرماه هم بشوید.
در روز تقسیم براساس کدهایی که روی دفترچه سبز مشمولان نوشته آنها را دسته بندی می کنند. بعد اعلام می کنند که کی خودشان را به کجا معرفی کنند. روزی را هم که تعیین می کنند معمولاً یک یا دو روز بعدتر است. اما همه اینها یک تبصره هم دارد. این که پادگان شما یک شهر دیگر باشد. در آن صورت برای همان روز و به صورت جمعی اتوبوس می گیرند که حرکت کنید.

 


45232

کد N1032079

وبگردی