آفتاب
در ادامه ژست خیرخواهانه آمریکا؛

اوباما از توافق آمریکا و فرانسه در تبادل اطلاعات خبر داد

اوباما از توافق آمریکا و فرانسه در تبادل اطلاعات خبر داد

رئیس جمهور آمریکا که گویا کمک های محور غربی-عربی به تروریست های داعش را فراموش کرده است، امروز در اظهاراتی از تبادل اطلاعات با فرانسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی اِی بی سی نیوز، رئیس جمهور آمریکا امروز در اظهاراتی از توافق این کشور با فرانسه در راستای تبادل اطلاعات خبر داد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به کمک های محور غربی-عربی به تروریست های داعش، در سخنانی به خبرنگاران گفت: رخدادهای تروریستیِ پاریس به وضوح نشان دهنده یک اقدام تروریستی وحشتناک و مشمئزکننده بود.

وی که در اجلاس کشورهای عضو گروه بیست موسوم به جی ۲۰ در شهر آنتالیای ترکیه شرکت کرده بود، ادامه داد: این رخداد غم بار به ما یادآوری کرد که نباید تنها در سوریه و عراق به جنگ با داعش رفت.

پیش از این سخنان، وی با سران کشورهای انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه نیز در حاشیه جی ۲۰ دیدار و درباره موضوعات مختلفی با آنان به گفتگو پرداخته بود.

گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

کشورهای مختلفی از جمله جمهوری اسلامی ایران صراحتاً حملات تروریستی مذکور را محکوم کرده و بر لزوم مقابله جامعه بین الملل با پدیده شوم تروریستی تأکید کرده اند.

لازم به ذکر است، گروه تروریستی داعش شنبه با انتشار بیانیه ای اینترنتی مسئولیت تیراندازی ها و حملات انتحاری که شب گذشته در پاریس روی داد بر عهده گرفت.

 این حملات با محکومیت گسترده جهانی مواجه شد، آلمان، آمریکا، انگلیس، روسیه، کویت، قطر، امارات، مصر، عربستان و دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان این حملات را محکوم کردند.

کد N1031867

وبگردی