آفتاب

اشک تمساح اردوغان و مسؤلیتهای بشردوستانه وی در جی ۲۰

اشک تمساح اردوغان و مسؤلیتهای بشردوستانه وی در جی ۲۰

رئیس جمهور ترکیه در سخنان امروز خود در اختتامیه اجلاس «جی ۲۰» بدون اشاره به منافع این کشور از بحران سوریه؛ ارتباط میان تروریسم و بحران آوارگان را تهدیدی برای مسؤلیت های بشردوستانه قلمداد نمود!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس جمهور ترکیه در سخنان امروز خود در نشست کشورهای عضو گروه بیست موسوم به «جی ۲۰» پیرامون هرگونه ارتباط میان دو مقوله تروریسم و بحران آوارگان هشدار داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که نباید بحران آوارگان که اکنون اروپا با آن مواجه است را با تهدیدات مطرح از سوی تروریسم جهانی یکی دانست.

اردوغان که دولت وی به اذعان برخی صاحبنظران از حامیان گروه تروریستی داعش در سوریه بود، در این باره گفت: اگر اینگونه ارتباطی را میان دو مقوله مذکور برقرار کنیم، به مسؤلیت های  بشردوستانه خود عمل نکرده ایم.

وی که در اختتامیه اجلاس جی ۲۰ در شهر «آنتالیا» ترکیه سخنرانی می کرد، توافق روز شنبه اجلاس وین ۲ درباره سوریه پیرامون دوره انتقالی بالقوه در سوریه را «گامی مؤثر و رو به جلو» دانست و با مداخله آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل، تأکید کرد که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نباید در آینده این کشور نقشی داشته باشد.

گفتنی است، در پایان کنفرانس سران اتحادیه اروپا و ۳۰ کشور آفریقایی در مورد مهاجرت به اروپا که روز جمعه گذشته ۲۲ آبان ماه به کار خود پایان داد، با پرداخت مبلغ سه میلیارد یورو به هزینه مهاجران در ترکیه و لغو مقررات روادید برای شهروندان این کشورموافقت گردید که به عقیده کارشناسان صید جدید ترکیه از بحران مهاجران محسوب می شود.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: افزایش اقدامات تروریستی در جهان صلح و ثبات بین المللی را با مخاطره مواجه کرده و تلاش ها برای تقویت اقتصاد جهانی را تحت الشعاع قرار داده است.

رجب طیب اردوغان دیروز در کنفرانس خبری مشترک با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود نیز گفته بود: ما با تروریسم جمعی در پاریس مواجه شدیم که مشابه آن را پیشتر در «آنکارا»، «غازی آنتپ»، «سوروچ» و «دیاربکر» در کشور ترکیه مشاهده کردیم.

کد N1031825

وبگردی