آفتاب

توقف فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای دلیل افزایش آلاینده‌های کربنی

توقف فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای دلیل افزایش آلاینده‌های کربنی

بنابر تحقیق منتشر شده توسط تیم تحقیقاتی رودیوم، توقف فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای فرسوده آمریکا و جایگزینی آن‌ها با تاسیسات که از چرخه ترکیبی گاز طبیعی برای تولید انرژی استفاده می‌کنند باعث افزایش آلاینده‌های کربنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، آمریکا از ترکیبی از منابع تولید انرژی مثل زغال سنگ، انرژی هسته‌ای، گاز طبیعی و منابع تجدیدپذیر استفاده می‌کند اما این ترکیب در حال یک تغییر عمده است.

بنابر این مطالعه، سه فاکتور اولیه که در حال تغییر روش تولید انرژی در آمریکا هستند،‌ شامل گاز طبیعی ارزان قیمت، افزایش نظارت‌های دولت برای کاهش آلاینده‌های کربنی و کاهش هزینه‌های استفاده از منابع تجدیدپذیر تولید انرژی مثل انرژی خورشیدی و باد است.

پایین بودن هزینه گاز طبیعی، باعث شده است تا انرژی هسته‌ای منبع انرژی گران به نظر برسد که منجر به آن شده است تا برخی از شرکت‌ها،‌ فعالیت تاسیسات هسته‌ای خود را متوقف کنند.

در این بین برنده واقعی گاز مایع و منابع تجدیدپذیر انرژی هستند اما موضوع مهم آن است که انرژی هسته‌ای هیچ‌گونه آلاینده کربنی تولید نمی‌کند اما گاز طبیعی تولید می‌کند.

این فاکتورها باعث شده‌اند تا 6 % از منابع تامین انرژی آمریکا با توقف فعالیت راکتورهای هسته‌ای کاهش یابد.

به گزارش ایسنا،‌ اخیرا شرکت انترژی آمریکا اعلام کرد که فعالیت راکتور هسته‌ای فیتزپاتریک نیویورک تا اواخر سال 2016 متوقف خواهد شد، این در حالی است که فعالیت چهار راکتور هسته‌ای دیگر آمریکا نیز اخیرا به دلایلی مثل افزایش هزینه‌های نگه‌داری و یا فرسوده بودن متوقف شده است.

اگر توقف فعالیت راکتورهای هسته‌ای ادامه یابد،‌ آلاینده‌های تولید شده از گاز طبیعی می‌تواند باعث از بین رفتن همه یا بخشی از تلاش‌ها برای کاهش آلاینده‌های کربنی صورت گرفته در 13 ایالت آمریکا شود.

انتهای پیام

کد N1031804

وبگردی