آفتاب

فابیوس: ایران خواستار بقای اسد در قدرت است

فابیوس: ایران خواستار بقای اسد در قدرت است

وزیر امور خارجه فرانسه گفت که ایرانی‌ها خواهان بقای اسد در قدرت هستند، چیزی که طرف‌های دیگر با آن مخالفند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز استرالیا، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در حاشیه کنفرانس سران گروه 20 در ترکیه با بیان این‌که نشست وین درباره سوریه موجب پیشرفت در مسیر دستیابی به راه‌حل برای پایان دادن به بحران این کشور شده است، گفت: اختلاف بر سر بقای بشار اسد در قدرت هنوز ادامه دارد.

فابیوس افزود: ما درباره مساله سوریه در وین گفت‌وگو کردیم. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نماینده طرف آمریکایی بود و سرگئی لاوروف همتای روسی او نیز نماینده روسیه بود. نمایندگانی از ایران و کشورهای دیگر نیز حضور داشتند. ما درخصوص راه‌حل بحران سوریه پیشرفت‌هایی کردیم اما این توافقات درباره همه امور نبود و خصوصاً درباره آینده اسد توافق نشد.

وی گفت: ایرانی‌ها می‌گویند اسد حتماً باید باقی بماند اما دیگران می‌گویند که ضرورت دارد انتقال مسالمت‌جویانه قدرت با حضور شماری از مخالفان و رژیم فعلی صورت گیرد و به دوره ریاست جمهوری دیگری برای اسد نیازی نیست.

فابیوس هم‌چنین بیان کرد: فرانسه همواره تاکید کرده است که در برابر هرگونه تهدیدات و حملات داعش در چارچوب دفاع از خود عمل می‌کند. ما در گذشته این کار را کرده‌ایم و امروز نیز آن را تکرار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حمایت ایران از بشار اسد به‌ این دلیل انجام می‌شود که وی رییس‌جمهور قانونی سوریه بوده و مقامات ایرانی معتقدند فقط مردم سوریه باید درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند و هیچ‌کس نمی‌تواند از خارج برای مردم سوریه تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام

کد N1031798

وبگردی