آفتاب
در دیدار نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور روسیه توافق شد؛

همکاری های همه جانبه انگلیس و روسیه در مبارزه با تروریسم

همکاری های همه جانبه انگلیس و روسیه در مبارزه با تروریسم

«ولادیمیر پوتین» و «دیوید کامرون» رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر انگلیس در دیدار امروز خود بر لزوم همکاری های همه جانبه برای مبارزه با تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین گفت که نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور روسیه بر لزوم همکاری های چند جانبه در مبارزه جهانی علیه تروریسم توافق کردند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این باره گفت: در دیدار میان «ولادیمیر پوتین» و «دیوید کامرون» طرفین توافق کردند تا در مبارزه جهانی علیه تروریسم به ویژه گروه تروریستی داعش در سوریه با یکدیگر همکاری های همه جانبه ای را به انجام رسانند.

پسکوف ادامه داد: مبارزه با تروریسم و گروه تروریستی داعش به صورت جزئی و دقیق مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

به گفته سخنگوی کاخ کرملین، پوتین و کامرون در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ موسوم به «جی ۲۰» در ترکیه علاوه بر اوضاع و تحولات سوریه پیرامون فرایند صلح در اوکراین و نیز روابط کنونی روسیه با اتحادیه اروپا نیز به گفتگو پرداختند.

در این راستا کامرون صبح امروز در سخنرانی خود در جمع کشورهای جی۲۰  گفت: هرچند اختلافاتی با روسیه در مسائل مختلف داریم ولی با این کشور برای نابودی تروریست های داعش همکاری خواهیم کرد.

تاکید بر لزوم مقابله مشترک با داعش از سوی دیوید کامرون در حالی مطرح شده که به دنبال حملات اخیر در پاریس، شاهد تاکید بیشتر رهبران کشورهای غربی بر موضوع مقابله با تروریسم هستیم.

گفتنی است، نشست جی ۲۰ (بیست اقتصاد برتر جهان) روز شنبه هفته جاری در شهر آنتالیای ترکیه آغاز و علیرغم اینکه معمولا در آن به مسائل اقتصادی پرداخته می شود، انتظار می رود که امسال رسیدگی به موضوعاتی چون بحران های خاورمیانه، امنیت جهانی و حملات اخیر پاریس نیز در آن گنجانده شود.

کد N1031777

وبگردی