آفتاب

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از دستگیری افراد فقیر در فیلیپین

انتقاد دیده‌بان حقوق بشر از دستگیری افراد فقیر در فیلیپین

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: دولت فیلیپین باید به سرعت صدها نفر از ساکنان فقیر و بی خانمان مانیل از جمله بیش از 140 کودک که پیش از اجلاس همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه بازداشت شدند را سریع تر آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری دیده بان حقوق بشر، این بازداشت های مستبدانه بخشی از عملیات به اصطلاح پاکسازی است که با هدف زیباسازی شهر پیش از آغاز این اجلاس که با حضور رهبران جهان از 16 تا 18 نوامبر در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار می‌شود، انجام شده است.

از نهم نوامبر مقامات محلی فیلیپین چند صد نوجوان و کودک را از خیابان های مانیل و اطراف شهرداری های مترو مانیل جمع آوری و آن‌ها را بدون هیچ اتهامی بازداشت کرده‌اند.

بسیاری از این نوجوانان و جوانان فروشنده های دوره گرد هستند و به آن‌ها گفته شده که پس از این اجلاس می توانند به خیابان ها بازگردند و به کار خود ادامه دهند.

فلیم کاین معاون مدیر آسیایی حقوق بشر در این باره اظهار کرد: مقامات فیلیپینی حق صدها نفر از ساکنان مانیل را در ایجاد پوشش پاکیزگی شهر برای نمایندگان آپک، نقض کرده اند.

وی اضافه کرد:‌ حذف و زندانی کردن ساکنان فقیر و بی خانمان از جایی که در آن زندگی و کار می‌کنند بدون روندی درست،‌ نقض حقوق اساسی انسانی به شمار می رود.

دپارتمان ملی توسعه و رفاه اجتماعی فیلیپین به دیده بان حقوق بشر گفت که از نهم تا 12 نوامبر در مجموع 48 بی خانمان یا افراد فقیر دستگیر شده در مرکز خوزه فابلا واقع در 40 کیلومتری مانیل نگهداری می شوند.

روند آماده سازی شهر از سوی مقامات دولتی فیلیپین برای اجلاس همکاری اقتصادی‌آسیا – اقیانوسیه از هفته ها قبل با پروژه های کاری شامل رنگ آمیزی بزرگراه های اصلی یا دیوارکشی محله های فقیرنشین که در طول مسیر راه ها دیده نشوند و جمع آوری دست فروشان از معابر، آغاز شده بود.

به گزارش ایسنا،‌ نشست سازمان همکاری های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه امروز دوشنبه با شعار «ساختن آینده ای بهتر و قوی تر در کنار هم» در مانیل پایتخت فیلیپین آغاز شد.

انتهای پیام

کد N1031759

وبگردی