آفتاب

امان با تهیه لیستی از گروه‌های تروریستی در سوریه موافقت کرد

امان با تهیه لیستی از گروه‌های تروریستی در سوریه موافقت کرد

وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت اردن اعلام کرد که دولت امان با طرح هماهنگ‌سازی تلاش‌ها برای تهیه فهرستی از گروه‌های تروریستی در سوریه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره لبنان، محمد مومنی، وزیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات و سخنگوی دولت اردن در مصاحبه‌ای مطبوعاتی از موافقت دولت امان با هماهنگ سازی تلاش‌ها برای تدوین فهرستی از گروه‌های تروریستی سوریه خبر داد و اعلام کرد که این مساله نشان‌دهنده جایگاه اردن در منطقه و احترامی است که دیگر کشورها برای توانمندی‌های اردن و شایستگی دستگاه‌های نظامی و امنیتی این کشور قائل هستند.

وی افزود: این درخواست از اردن نشان‌دهنده روابط دوستانه این کشور با تمامی جهان، رویکرد روشنش درباره جنگ علیه تروریسم و شجاعت امان در بیان قدرتمندانه رویکردهای خود است.

اما مومنی در مورد جزئیات راهکارهایی که اردن در راستای تدوین این فهرست در پیش خواهد گرفت، اظهار داشت: این جزئیات از سوی دستگاه امنیتی ویژه و از طریق هماهنگی با کشورهای حامی سوریه انجام خواهد شد.

سرگئی لاوروف در نشست وین تاکید کرده بود: توافق مشترکی بر سر لیست‌های گروه‌های تروریستی‌ای که باید با آنها جنگید، حاصل شده و ما از اردن خواستیم در تدوین این لیست‌های مربوط به گروه‌های تروریستی ما را کمک کرده و آن را به شورای امنیت بدهد تا آنها را تصویب کند.

انتهای پیام

کد N1031573

وبگردی