آفتاب

واکنش دانشجویان مسلمان فرانسه به حملات پاریس + فیلم

واکنش دانشجویان مسلمان فرانسه به حملات پاریس + فیلم

گروه «دانشجویان مسلمانان فرانسه» که نماینده هزاران دانشجوی مسلمان در این کشور است، با انتشار یک ویدئو، مهاجمان پاریس را "بزدل‌های ضد اسلامی" توصیف کرده و بر همبستگی مسلمانان با جامعه فرانسه تاکید کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی کوآرتز، این انجمن که سه دهه از زمان تاسیس آن می‌گذرد و نماینده دانشجویان مسلمان فرانسه محسوب می‌شود در این فیلم اعلام می‌کند: آنها فکر می‌کنند که با صلیبیون می‌جنگند و به قرآن و آیات آن متوسل می‌شوند اما ریختن خون یک بی‌گناه نه در اسلام و نه در هیچ دین دیگری توجیهی ندارد.

گوینده این ویدئو همزمان با نمایش چند دانشجوی مسلمان فرانسوی که پلاکاردی با مضمون «ما الان و برای همیشه متحد خواهیم بود» در دست دارند، افزود: آنها خواستند تا فرانسه را ضعیف کنند اما باعث شدند تا همدردی و اتحاد ما با فرانسوی‌ها قوی‌تر شود.

مسلمانان سراسر جهان از رهبران سیاسی گرفته تا مردم عادی این حملات تروریستی در پاریس را محکوم کرده‌اند. اما این نگرانی وجود دارد که مسلمانان مورد حملات تلافی‌جویانه قرار گیرند. پس از حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در اوایل سال جاری میلادی در پاریس، مساجد مورد حمله قرار گرفت و چند مغازه‌ که مالکان آنها مسلمان بودند، به آتش کشیده شد.

انتهای پیام

کد N1031382

وبگردی