آفتاب

دیدار پوتین با رهبران آمریکا، آلمان و چین در حاشیه نشست جی ۲۰

دیدار پوتین با رهبران آمریکا، آلمان و چین در حاشیه نشست جی ۲۰

رئیس جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ (جی ۲۰) به ترکیه سفر کرده با رهبران آمریکا، آلمان و چین دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه،«ولادیمیر پوتین» امروز دوشنبه با «شی جیپینگ» در ترکیه دیدار کرد.

محور مذاکرات رهبران چین و روسیه روابط دوجانبه و همچنین موضعات مهم بین المللی بود. در این دیدار پوتین بر لزوم افزایش مناسبات دو کشور با توجه به شرایط موجود در جهان تاکید کرد.

در همین رابطه دیروز یکشنبه رئیس جمهور روسیه، با «آنکگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، مذاکراتی کرده است. مهمترین محوز مذاکرات رهبران آلمان و روسیه موارد امنیتی و مبارزه با تروریسم بوده است.

پوتین همچنین با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز گفتگویی نیم‌ساعته داشته است که موضوع سوریه در صدر آن عنوان شد. این دیدار در حالی انجام شد که پیش از آغاز نشست جی ۲۰، کرملین اعلام کرده بود که برنامه ای برای دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد.

مسکو از متحدان بشار اسد است در حالی‌که عمده کشورهای غربی خواستار کناره‌گیری او از قدرت هستند.

صدر اعظم آلمان می‌گوید اعضای گروه ۲۰ در بیانیه‌ای که روز دوشنبه صادر خواهند کرد «پیام قاطعی» در مورد لزوم مبارزه با هر شکلی از تروریسم خواهند فرستاد.

مرکل می‌گوید زمان برای بازگرداندن امید به میلیون‌ها پناهجو، به سرعت در گذر است و برای همه واضح است که باید ریشه این مشکل را خشکاند.

اعضای گروه ۲۰، از جمله سران آمریکا، روسیه و آلمان در ترکیه گرد هم آمده‌اند. دیدار آنها در سایه حملات پاریس و در حالی انجام شده که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه، حضور خود را در آن لغو کرده است.

کد N1031283

وبگردی