آفتاب
اجمالی/وزیر کشور در نشست خبری مطرح کرد؛

طرح جامع صیانت از امنیت داخلی از نقطه صفرمرزی تا عمق کشور

طرح جامع صیانت از امنیت داخلی از نقطه صفرمرزی تا عمق کشور

وزیرکشور با اشاره به خطرهای تروریستی که ایران را تهدید می‌کند،گفت:طرح جامع صیانت از امنیت داخلی از نقطه صفر مرزی تا عمق کشور برقرار است و در صورت هر گونه تهدید، خط قرمز کیلومتر ۵۰ را اعمال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز صبح در نشستی خبری با رسانه‌های خارجی به سئوالات آنان پاسخ داد.

وزیر کشور در این نشست در پاسخ به این سئوال که وزیر خارجه عراق گفته است اطلاعاتی از عملیات تروریستی در ایران، آمریکا و روسیه دارد، گفت: ما از مسیرهای مختلف تهدیدهایی که متوجه ایران است را دریافت می‌کنیم. هم تروریست‌ها به صورت آشکار تهدید می‌کنند و هم اسناد و مدارکی ما از اعترافات تروریست‌هایی که بازداشت هستند به دست می‌آوریم. علاوه بر آن هم برخی از دوستان ما مانند دکتر جعفری با توجه به اطلاعاتی که دارند، این نوع هشدارها را اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما طرح جامعی برای تقویت امنیت و صیانت از امنیت داخلی از نقطه صفر مرزی تا اقصی نقاط کشور داریم که بر اساس آن نیز تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و نظامی نیز هماهنگی لازم را دارند که هماهنگ‌کننده این موضوع در داخل، شورای امنیت است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر ما احساس کنیم که تحولات داخلی کشورهای همسایه از جمله عراق به گونه‌ای خواهد بود که در حریم مرزهای ایران تهدیدهایی را ایجاد کنند، ما کیلومتر ۵۰ را به عنوان خط قرمز اعلام و اعمال خواهیم کرد، البته این مسئله در صورت اقدام، با هماهنگی دولت عراق خواهد بود.

برگزاری نشست ایران، عراق و سوریه ضروری است

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به این سئوال که قرار بود وزرای خارجه ایران، عراق و سوریه نشستی برای مقابله با تروریسم داشته باشند، این نشست به کجا رسید، گفت: هر سه کشور به توافق رسیده بودند که نشست سه جانبه‌ای در سوریه برگزار کنند، اما با توجه به شرایط بدی که در عراق اتفاق افتاد، حضور وزیر خارجه عراق در این کشور ضروری بود؛ لذا این نشست به تعویق افتاد.

وزیر کشور افزود: ما آمادگی حضور در این نشست را داریم و برگزاری آن را هم ضروری می‌دانیم.

وی تاکید کرد: ایران بر پایه توافقنامه‌ها و تعهدنامه‌هایی که با کشورهای همسایه دارد، آمادگی دارد با آنان در جهت امنیت در منطقه مذاکراتی داشته باشد. ما حتی قبل از واقعه منا و مراسم حج، طبق توافقنامه امنیتی که با عربستان داشتیم، به آنان اعلام کرده بودیم که طبق آن توافقنامه آمادگی داریم شرایط جدید و مسائل منطقه را مرور و بررسی کنیم.

رحمانی فضلی در بخش‌هایی از این نشست خبری با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت کشور، یکی از مهمترین وظایف این وزارتخانه را ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی حاکمیتی نام برد و گفت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، برقراری امنیت در کشور، گسترش فعالیت‌های سیاسی، تقویت قانونگرایی و فعالیت‌های سیاسی، حمایت از تشکل‌های غیردولتی، حفاظت از مرزها، موضوعات انتظامی و ایجاد شرایط مناسب امنیتی در شهرها از جمله این وظایف است.

وی گفت: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، موضوع توسعه هم از وظایف وزارت کشور است و تلاش می‌کنیم این اهداف و وظایف خود را با انتخاب افرادی که همسو با دولت هستند (در سطح فرمانداران، استانداران و بخشداران) به خوبی انجام دهیم.

وزیر کشور همچنین با اشاره به وظایف وزارت کشور در حوزه امنیت داخلی، تصریح کرد: وزارت کشور با هماهنگی و همکاری مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی، فضا و شرایط مطلوبی در کشور برقرار کرده است.

وی افزود: در حوزه سیاسی هم با گسترش فعالیت احزاب و قانونگرایی به دنبال حاکم کردن شرایط مناسب برای فعالیت احزاب هستیم و در حوزه اجتماعی هم، مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار داریم.

رحمانی فضلی گفت: دو بار نظر سنجی انجام داد‌یم و با توجه به این نظرسنجی‌ها، اطلاعات لازم را در خصوص خطوط کلی گرایش‌ها و مطالبات آحاد مردم با توجه به مسئله فضای جغرافیایی آنان به دست آورده‌ایم و در مباحث توسعه‌ای هم، حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین تسریع فرآیندها برای تصمیم‌گیری‌ها را مدنظر داشته‌ایم.

وزیر کشور با اشاره به اقدامات وزارت کشور در حوزه امنیتی ادامه داد: امنیت مرزها از مهمترین مسائل ایران است. با توجه به تحولات عراق و همچنین شرایط افغانستان و پاکستان، امنیت مرزهای شرق و غرب، نگرانی‌های بسیاری برای ما به وجود آورده است که البته با تعامل خوبی که با کشورهای همسایه داشته‌ایم، از این نگرانی‌ها تا حدود زیادی کاسته شده است.

وی گفت: در عرصه سیاست داخلی نیز خودمان را آماده ورود به انتخابات کرده‌ایم. انتخابات برای ما از درجه بسیار بالایی برخوردار است که طبق دموکراسی بومی (که ما به آن مردمسالاری دینی می‌گوییم) انتقال قدرت با آرامش، امنیت و خواست مردم انجام می‌گیرد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم که با حضور گروه‌های سیاسی و همکاری حوزه‌های نظارتی، این انتخابات به نحو احسن برگزار شود.

ادامه دارد...

 

 

 

 

کد N1031069

وبگردی